نحوه اصلاح و فرم دادن به ابروهای پرپشت

tgrtgrtg نحوه اصلاح و فرم دادن به ابروهای پرپشت

فرم دادن به ابروهای پرپشت هرگز از مد نمی افتند. با این حال، گاهی اوقات ممکن است بخواهید ابروهایی مرتب و خوش فرم داشته باشید تا چشمان خود را برجسته کرده یا ظاهری براق ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید ابروهای خود را برای عکس کلاس خود یا برای شرکت در جشن فرم دهید. خبر خوب این است که اصلاح ابروهای پرپشت آسان است و می توان آن را در خانه انجام داد. با چند اقلام ارزان قیمت، می‌توانید فرم دادن به ابروهای پرپشت خود را با موفقیت انجام دهید و اصلاح کنید.

فرم دادن به ابروها با موچین

۱. یک موچین ابرو بخرید.

wefxerf rvevrev نحوه اصلاح و فرم دادن به ابروهای پرپشت

بهترین موچین ابرو دارای لبه های مورب است. لبه‌های مورب به شما کمک می‌کند تا بهترین موها را در امتداد لبه‌های ابرو بگیرید و بچینید. شما همچنین یک موچین ابرو می خواهید که به شما محکم در دست بگیرد.
موچین ابرویی را انتخاب کنید که یک سر آن برس دارد. برس به شما این امکان را می دهد که ابروهای خود را صاف کنید و ببینید که چگونه موچین می کنید.
ناحیه چشم دارای باکتری های زیادی است، بنابراین خرید ابزار خود بسیار مهم است. قرض گرفتن موچین شخص دیگری خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد.

۲.  بی حسی پوست ابرو با کیسه یخ

ناحیه ابروی خود را با کیسه یخ یا تکه های یخ بی حس کنید. کیسه یخ یا تکه های یخ را تا 5 دقیقه قبل از برداشتن روی ابروهای خود قرار دهید. جالب است بدانید که وقتی سردی یخ دیگر آزارت نمی دهد، نقطه را بی حس کرده ای.
کشیدن موچین برای برخی افراد بسیار دردناک است، بنابراین بی حس کردن ابروها از قبل هر گونه دردی که ممکن است تجربه کنید را کاهش می دهد.
گرفتن دوش آب گرم قبل از موچین، یا نگه داشتن یک پارچه شستشوی داغ روی ابروها نیز درد را کاهش می دهد. این به این دلیل است که آب داغ و بخار فولیکول‌های مو را باز می‌کند و باعث می‌شود تا موهای تک تک به راحتی و بدون درد از بین بروند.

۳.  ابروهایتان را با مداد آرایش علامت بزنید.

trgrtgrtgdfv rttg نحوه اصلاح و فرم دادن به ابروهای پرپشت

شکل ابرویی که دوست دارید داشته باشید را بکشید. با علامت زدن ابروها می توانید راحت تر ببینید که کجا باید بردارید، فقط از یک مداد آرایشی برای مشخص کردن جایی که ابروی شما باید شروع شود، بالاترین نقطه قوس خود و جایی که می خواهید ابرو به پایان برسد استفاده کنید.
شما باید از مداد ابرو برای کشیدن شکل ابروی خود استفاده کنید، مهم نیست از کدام روش ثابت کردن ابرو استفاده می کنید.

۴.  موهای ابرو را با حرکات محکم و سریع بچینید.

با کندن موهای زیر ابرو شروع کنید. از انگشت خود برای محکم نگه داشتن پوست خود در حین کندن استفاده کنید تا این کار آسان تر شود. موهایی را که خارج از طرح ابرویی که با مداد آرایش خود درست کرده اید، می ریزند. موها را به سمت بالا بکشید و از پیشانی دور کنید.
پس از کندن مو از قسمتی، انگشت خود را روی پوست فشار دهید تا سوزش کاهش یابد.
هنگام موچین کردن در بالای ابرو، مراقب باشید که موهای زیادی از قوس ابروی خود نبرید. در واقع، هنگام موچین بالای ابرو خود بسیار مراقب باشید، زیرا به راحتی می توان آن را بیش از حد بلند کرد. تا حد امکان موهای کمتری را کوتاه کنید.
برای جلوگیری از کندن بیش از حد موهای زائد، هنگام شروع به آهستگی و محافظه کارانه موچین کنید.
برداشتن ابروها کمی بیشتر از اپیلاسیون طول می کشد، اما دقت بیشتری را ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید:  عکس دیلی میل از درخواست کمک یک موش!

استفاده از نوارهای مومی برای فرم دادن به ابروهای پرپشت

rt brtgb rt نحوه اصلاح و فرم دادن به ابروهای پرپشت

۱ . یک بسته نوار مومی بخرید.

آنها مانند تلاقی بین نوار چسب و بسته بندی به نظر می رسند اما استفاده از آنها بسیار آسان است. می توانید یک جعبه نوار موم را از داروخانه یا فروشگاه لوازم آرایشی محلی خود خریداری کنید. نوارهای مومی چند ده در یک جعبه می‌آیند، بنابراین نوارهای موم کافی برای مدتی دوام خواهید داشت.
نکته خوب در مورد نوارهای موم این است که می توانید آنها را برش دهید تا به اندازه و شکل دقیقی که می خواهید ابروهای خود را داشته باشید.

۲.  برس ابرو بکشید.

موهای ابروی خود را به سمت بالا برس بزنید و به شکل طبیعی خود برسید. این به شما کمک می کند موهایی را ببینید که طولانی تر از خط طبیعی ابروی شما برجسته است. اینها موهایی هستند که ابتدا باید اپیلاسیون شوند.

۳ . شکل ابروی مورد نظر خود را روی نوار موم خود بکشید.

با نگاه کردن به آینه، یک نوار مومی را روی ابروی خود نگه دارید. با یک خودکار خطی بکشید که می خواهید موها را روی نوار مومی خود بردارید. مثلاً برای برداشتن موهای لبه پایینی ابرو، روی آن موها خط بکشید.
برای فرم دادن به ابروهای پرپشت، باید لبه پایینی، قوس و دم ابروهای خود را مشخص کنید.
اگر حوصله ردیابی ندارید، می توانید بسته ای از نوارهای مومی از پیش شکل گرفته را خریداری کنید. این نوع نوارهای مومی کمی گران هستند، اما برای شکل‌های مختلف ابرو از قبل بریده شده و بلافاصله از بسته‌بندی آماده استفاده هستند.

۴.  نوارهای موم را با یک قیچی ببرید.

با استفاده از خطوطی که به عنوان راهنما ترسیم کردید، نوارهای نازک تری را از نوارهای مومی بزرگتر ببرید. آنها را به اندازه ای گشاد کنید که روی و زیر ابروهای شما قرار بگیرند. آنها همچنین باید به اندازه کافی پهن باشند که به راحتی اعمال و برداشته شوند.
به یاد داشته باشید، نوارهای موم خود را روی لبه های پایینی و بالایی ابروی خود می چسبانید. موم اضافی روی نوار باید روی پلک و پیشانی شما باشد نه روی ابرو.
قبل از استفاده از نوارهای موم، بهتر است ناحیه اطراف ابروهای خود را با یک پاک کننده ملایم صورت تمیز کنید. تمیز کردن ناحیه ابرو قبل از اپیلاسیون احتمال تورم را کاهش می دهد. می توانید از یک قابض ملایم یا محصول پاک کننده صورت مورد علاقه خود استفاده کنید.

۵.  نوار موم را با انگشت خود بمالید.

نوار موم را روی موهایی که می خواهید بردارید صاف کنید. سپس نوار را با یک حرکت سریع در جهت مخالف رشد مو بردارید. از کشیدن آهسته آن خودداری کنید. این می تواند دردناک باشد، و شما به همان اندازه موهایتان را نخواهید کشید.
ممکن است بعد از اپیلاسیون کمی قرمزی داشته باشید، اما نگران نباشید. از یخ یا چای کیسه ای سرد استفاده کنید تا قرمزی یا تورم را در چند دقیقه کاهش دهید.

بیشتر بخوانید:  چگونه بالاترین سود را در خرید بیمه عمر بدست بیاریم؟

۶ . ناحیه اپیلاسیون شده را تسکین دهید.

می توانید از کرم هیدروکورتیزون برای تسکین سوزش و التهاب استفاده کنید یا از لوسیون مبتنی بر آلوئه استفاده کنید. اگر موم باقی مانده در ناحیه ابروی خود دارید، می توانید آن را با روغن بچه یا وازلین پاک کنید.
روغن زیتون همچنین برای از بین بردن موم باقی مانده از پوست شما عالی عمل می کند.

کوتاه کردن ابروهای پرپشت با قیچی

۱ . برای کوتاه کردن موهای زائد از قیچی استفاده کنید.

53cgf4t5g45cg نحوه اصلاح و فرم دادن به ابروهای پرپشت

معمول است که موهای ابرو بیرون زده یا با شکل ابروی دلخواه شما مطابقت ندارند. خوشبختانه، قیچی راه آسانی برای اصلاح این مشکل است، زیرا می‌توانید به سادگی موهای آزاردهنده را ببرید تا به حفظ شکل ابروهای خود کمک کنید.
سعی نکنید ابروی خود را فقط با قیچی فرم دهید. اگر می خواهید شکل ابروی خود را تغییر دهید، باید ابروهای خود را موچین یا واکس بزنید.

۲.  از برس ابرو (اسپولی) استفاده کنید.

erf4rgfgerfe نحوه اصلاح و فرم دادن به ابروهای پرپشت

اگر برس ابرو ندارید، می توانید از شانه دندانه ریز نیز استفاده کنید. مرتب کردن ابروها ابتدا به شما امکان می دهد موهای بیش از حد بلندی را ببینید که باید کوتاه شوند. از مسواک زدن یا شانه زدن ابروهای خود در جهتی که به طور طبیعی قرار ندارند خودداری کنید.
برس ابرو اسپولی نامیده می‌شود و ظاهری شبیه چوب ریمل دارد.
اگر ابروهایتان را در جهتی که معمولا رشد نمی‌کنند، برس بزنید، ممکن است شکل نامناسبی داشته باشید که صاف نباشد.

۳ . گوشه داخلی ابروی خود را به سمت بالا و بیرون بکشید.

ابتدای ابروی شما همان سمتی است که با بینی شما هم خط است. به دنبال موهای بلندتر از موهای دیگر باشید که می توانید آنها را کوتاه کنید. از طرف دیگر، در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید کل ابروی خود را 1⁄8 اینچ (0.32 سانتی‌متر) کوتاه کنید تا ابرویی مرتب‌تر ایجاد کنید.

۴ . با انگشت یا برس روی موها فشار دهید و آنها را کوتاه کنید.

با استفاده از قیچی، انتهای موها را به طول دلخواه خود ببرید. به آینه نگاهی بیندازید تا ببینید ابروهایتان چگونه شکل می گیرد. موهای سرگردانی که باقی مانده اند را بچینید.
سعی نکنید موهایی را که توسط برس یا انگشت شما در جای خود ثابت نشده اند کوتاه کنید، زیرا ممکن است به طور تصادفی موها را خیلی کوتاه کنید.

۵.  قوس خود را در جهت رشد مو برس بزنید.

از اسپول خود برای صاف کردن موها استفاده کنید تا بتوانید ببینید کدام موها از بقیه بلندتر هستند. قوس ابرو معمولاً بلندترین موها را دارد، اما شما نمی‌خواهید آنها را کوتاه کنید، زیرا قوس ابرو دراماتیک‌ترین قسمت ابروی شماست.
قوس های ابرو بیشترین توجه را به خود جلب می کنند، بنابراین مهم است که با دقت پیش بروید تا از کوتاه کردن بیش از حد آنها جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:  شامپو مناسب موهای مختلف

۶.  موهای قوس ابروی خود را کوتاه کنید.

از مرکز قوس به سمت بیرون، به سمت گوش حرکت کنید. موها را با برس یا انگشت خود به سمت پایین نگه دارید، سپس قیچی کنید. بعد از دو بار برش ابروهایتان را برس بزنید تا صاف بخوابد. ابروی خود را در آینه بررسی کنید تا ببینید قوس آن چگونه به نظر می رسد. کوتاه کردن قوس ابرو را با دقت ادامه دهید تا به شکل دلخواه شما درآید.

۷.  دم ابروی خود را با برس ابروی خود صاف کنید.

ergergerfe نحوه اصلاح و فرم دادن به ابروهای پرپشت

به خاطر داشته باشید که آن را در جهتی که ابروهایتان رشد می کند مسواک بزنید. موهایی که بیش از حد بلند به نظر می رسند را برش دهید.
دم ابرو با گوشه بیرونی چشم شما خط می‌یابد.
پس از شکل دادن به قسمت شروع و قوس ابروی خود، ممکن است متوجه شوید که دم نیازی به کوتاه کردن زیاد ندارد. فقط در صورت لزوم موهای دم را کوتاه کنید.

۸ . ابروهای خود را به سمت پایین بکشید

ابروهای خود را به سمت پایین بکشید تا لبه‌های پایینی آن کوتاه شود. شما می‌خواهید موهای ناخواسته را با احتیاط از لبه‌های پایینی ابروهای خود جدا کنید تا از کوتاه کردن بیش از حد مو جلوگیری کنید.

رام کردن ابروهای پرپشت

۱ . ژل ابرو ضد آب را با یک برس آرایشی تراشه دار بزنید.

ابتدا ابروهایتان را برس بزنید تا صاف بخوابند. سپس مقدار کمی از محصول را به پشت دست خود بمالید. برس اسکنه شده را به محصول بکشید و زیر ابروی خود خطی بکشید تا شکل آن مشخص شود. در نهایت، ژل را به سمت بالا در ابروی خود مخلوط کنید تا طبیعی به نظر برسد.
برخی از برندهای ژل ابرو دارای اپلیکاتور هستند، در این صورت شما نیازی به برس تراشه دار ندارید.
ابروهایتان را بعد از زدن ژل با برس ابرو بکشید تا طبیعی به نظر برسند.
می‌توانید زیر ابروهایتان کانسیلر بزنید تا هر گونه نقصی را پنهان کنید.

۲. استفاده از اسپری مو، ژل ابرو یا پوماد

erfgvergere نحوه اصلاح و فرم دادن به ابروهای پرپشت

برای ثابت نگه داشتن ابروهای خود از اسپری مو ، ژل ابرو و … استفاده کنید. ابروهایتان را برس بزنید تا صاف بخوابند. سپس کمی اسپری مو را روی انگشت خود اسپری کنید یا مقداری ژل یا پوماد روی انگشت خود بزنید. انگشت خود را روی ابروهای خود بکشید تا تمام روز را نگه دارید.
همچنین می توانید پس از آرایش ابروهای تیره، اسپری مو، ژل یا پوماد را به ابروهای خود بزنید.

۳.  با ریمل شفاف برس بزنید.

ریمل مانند ژل ابرو عمل می کند تا ابروهای شما را در جای خود نگه دارد. برس را از ریمل بردارید و محصول را از ابتدا تا دم ابروهایتان با حرکت رو به بالا بمالید.
هل دادن موهای ابرو به سمت بالا با چوب ریمل باعث می شود که آنها مرتب به نظر برسند، به خصوص اگر کوتاه یا موچین شده باشند.

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …