جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم

همانطور که می دانید جوجه کباب یکی از لذیذترین و محبوب ترین انوع کباب های ایرانی است که در مناطق مختلف به روش ها و طعم های متنوعی تهیه می شود. یکی از نکات مهم برای خوشمزه تر شدن جوجه کباب، نوع مواد استفاده شده برای مزه دار کردن آن می باشد که می تواند نقش بسیار مهمی در طعم نهایی داشته باشد. اگر شما هم می خواهید بدانید برای درست کردن جوجه کباب خوشمزه و لذیذ، جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم، در ادامه با ما همراه باشید.

اگر به دنبال بهترین و معتبرترین دوره آموزش آشپزی در ایران هستید، پیشنهاد می کنیم دوره های آموزش کباب زنی در آموزشگاه آشپزی آریا تهران را تجربه کنید. شما با شرکت در دوره آموزش کباب زنی در مجتمع فنی آریا تهران، می توانید علاوه بر کسب مهارت های تخصصی در زمینه کباب زنی، مدرک معتبر فنی حرفه ای دریافت کرده و آمادگی های لازم را جهت ورود به بازار کار کسب کنید.

cbd2ed93 741a 4c84 a2e7 4774ee4da9a0 جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم

جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم

همانطور که اشاره شد، جوجه کباب یکی از پرطرفدارترین انواع کباب های ایرانی است که به دلیل طعم خوشمزه و لذیذ آن، نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان نیز طرفداران بسیاری دارد. یکی از نکات مهمی که می تواند جوجه کباب شما را نسبت به دیگر انواع جوجه کباب متمایز کند، نحوه مزه دار کردن آن می باشد.

برای مزه دار کردن این نوع کباب، معمولا در مناطق و کشورهای مختلف از ادویه های متنوعی استفاده می شود. به طور مثال در کشور هند برای مزه دار کردن جوجه کباب، از ادویه تندوری استفاده می شود.

تندوری نوعی ادویه ‌است که برای طعم ‌دهی غذاهای هندی استفاده می ‌شود و معمولا شامل ترکیباتی از ادویه ‌های گرم و تند از جمله فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه، زیره سیاه، پودر چیلی، دارچین، زنجبیل و… می ‌باشد.

علاوه بر این در سواحل مدیترانه ای برای مزه دارن کردن جوجه کباب، سینه مرغ را پس از قطعه قطعه کردن در زیتون چرخ شده و فلفل دلمه میکس شده قرار داده و سپس آن را کباب می کنند. جالب است بدانید که در ژاپن و آمریکا نیز برای مزه دار کردن این غذا، به ترتیب از سس تریاکی و سس مخصوص باربیکیو استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید:  بررسی کامل عملکرد تفنگ ساچمه ای اسباب بازی

قبل از اینکه به این سوال پاسخ دهیم که مواد جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم، ابتدا باید بدانید که برای تهیه جوجه کباب بهتر است از سینه مرغ استفاده کنید. با این حال بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از ترکیبی از ران، سینه و فیله مرغ استفاده کنند که این امرکاملا سلیقه ای است.

پیشنهاد ویژه: اگر می خواهید روش های طبخ انواع کباب های ایران و ملل را به طور تخصصی یاد بگیرید، شرکت در دوره های آموزش آشپزی آریا تهران می تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد.

آموزشگاه آریا تهران با ارائه دوره های آشپزی متنوع و تخصصی، زیر نظر اساتید برتر این حوزه، این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید مهارت‌ های لازم برای طبخ غذاهای متنوع را بدست آورده و با دریافت مدرک فنی حرفه ‌ای، در کوتاه ترین زمان وارد بازار کار شده و درآمد کسب کنید.

7ca2c073 cfef 47a6 bc7e 7d431015b884 جوجه کباب را در چه موادی بخوابانیم

طرز تهیه جوجه کباب با سس مایونز

در ادامه این مطلب برای پاسخ به سوال جوجه را در چه موادی بخوابانیم، برای شما عزیزان طرز تهیه جوجه کباب رستورانی با سس مخصوص را آماده کرده ایم.

مواد جوجه کباب خوشمزه با سس مخصوص عبارتند از:

  • فیله یا سینه مرغ: 1.5 کیلوگرم
  • سس خردل: 2 قاشق غذا خوری
  • سس مایونز: 2 قاشق غذا خوری
  • ماست: 2 قاشق غذا خوری
  • آبلیموترش تازه: 3 قاشق غذا خوری
  • پیاز: 3 عدد
  • زعفران دم کرده: به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم
  • روغن مایع: به میزان لازم

برای تهیه جوجه کباب مجلسی خوشمزه با سس مایونز، در ابتدا باید سینه یا فیله های مرغ به قطعات مناسب برش داده و تمیز بشویید و در یک طرف مناسب قرار دهید. سپس آن ها را با استفاده از زعفران دم کرده به خوبی مخلوط کنید و روی ظرف را با یک سلفوان بپوشانید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

پیشنهاد بررسی: آموزش کباب زنی و تخته کاری در کرج

پس از گذشت 1 ساعت ظرف را از یخچال خارج کرده و مقداری روغن مایع به ترکیب اضافه کرده و در ادامه به ترتیب مواد جوجه کباب زعفرانی را به ظرف اضافه کنید. توجه داشته باشید که یکی از نکات مهم برای تهیه انواع جوجه کباب طعم دار، مربوط به پیاز می باشد. برای اضافه کردن پیاز به مایه جوجه کباب، می توانید آن را به صورت درشت خرد کرده و یا با رنده درشت رنده کنید.

بیشتر بخوانید:  همه چیز درباره جراحی ترمیمی بینی سال1402

در ادامه دستور تهیه جوجه کباب خانگی با سس خوشمزه، می بایست پس از اینکه همه مواد را با هم ترکیب کردید، ظرف را با یک سلفون بپوشانید و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید. یکی دیگر از نکات کلیدی در طرز پخت جوجه کباب خوشمزه و طعم دار، مربوط به مدت زمان استراحت مواد جوجه کباب می باشد.

در پاسخ به سوال جوجه کباب چند ساعت در مواد بماند، باید بدانید که هر چه قدر مواد به مدت بیشتری در یخچال بمانند و استراحت کنند، طعم جوجه کباب شما خوشمزه تر و لذیذتر خواهد شد.

حال پس از گذشت چند ساعت، ظرف را از یخچال خارج کرده و آن ها را به سیخ بکشید. برای به سیخ کشیدن فیله مرغ توجه داشته باشید که بافت آن ‌ها آسیب نبینند و به خوبی بر روی ذغال کباب شوند.

ادویه جوجه کباب

ادویه ها ازمهم ترین مواد برای تهیه جوجه کباب به شمار می روند چرا که نقش بسیار مهمی در ایجاد طعم و مزه دارن کردن جوجه کباب دارند به همین دلیل در دستورهای مختلف آشپزی توصیه می شود که برای تهیه انواع غذا، از ادویه های تازه و باکیفیت استفاده شود.

درحقیقت، راز خوشمزگی این غذا به استفاده درست و به اندازه از ادویه های مختلف می باشد. همانطور که گفته شد، ادویه جوجه کباب بسیار متنوع است و در مناطق مختلف از ادویه های متنوعی استفاده می شود.

ادویه ها درواقع علاوه بر طعم دار کردن جوجه کباب، بوی زهم مرغ را از بین می برند و به همین خاطر استفاده از آن اهمیت بسیاری دارد. البته باید بدانید تنها استفاده درست و به اندازه از ادویه کافی نیست و شما باید زمان استفاده از آن را بدانید. به طور مثال اگر ادویه بعد ازآبلیمو استفاده شود، ممکن است لایه آبلیمو مانع نفوذ ادویه‌ ها به بافت مرغ و مزه‌ دار شدن آن ها شود.

اگر به دنبال تجربه طعم متفاوت و منحصر به فردی از جوجه کباب‌ هستید، پیشنهاد می کنیم نکات کلیدی که در ادامه برای شما ذکر شده است را رعایت کنید.

بیشتر بخوانید:  دکتر کلیه و مجاری ادراری کیست و آشنایی با بهترین فوق تخصص های این رشته در ایران

نکات کلیدی برای مزه دار کردن مواد جوجه کباب

  1. یکی از نکات مهمی که در تهیه جوجه کباب ایرانی باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از آبلیمو و نمک باعث می شود که بافت جوجه سفت تر شود به همین خاطر توصیه می شود که این مواد را هنگام طبخ و مرحله پایانی به سینه مرغ اضافه کنید. علاوه بر این برای نرم تر شدن بافت جوجه کباب، می توانید مقداری کره و زعفران را با استفاده از یک برس بر روی جوجه بمالید.
  2. از دیگر نکاتی که باید در طبخ جوجه کباب ذغالی به آن توجه داشته باشید، مربوط به اضافه کردن پیاز می باشد. برای این کار بهتر است پیازها را به صورت درشت خرد کرده و یا با استفاده از رنده درشت رنده کنید.
  3. در هنگام استفاده از ادویه جوجه کباب، حتما دقت کنید که از ادویه های باکیفیت استفاده کنید؛ زیرا ادویه نقش بسیار مهمی در طعم نهایی جوجه کباب خواهد داشت.
  4. برای داشتن بهترین جوجه کباب، حتما مواد آن را به مدت حداقل 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا خوشمزه تر و لذیذتر شود.
  5. به هر میزانی که از زعفران دم کرده بیشتری در تهیه این نوع کباب استفاده کنید، جوجه کباب شما خوش طعم تر خواهد شد.
  6. تا حد امکان سعی داشته باشید که جوجه کباب بدون استخوان تهیه کنید.

با رعایت نکات ذکر شده، بدون شک شما می توانید خوشمزه ترین و لذیذترین کباب جوجه را طبخ کنید.

پیشنهاد ویژه: اگر به فکر راه اندازی کبابی هستید، می توانید از تیم مشاوره آریا تهران استفاده کنید.

آموزشگاه آریا تهران با برگزاری دوره های آشپزی این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید روش های طبخ انواع کباب های ایرانی و ملل را به طور حرفه ای یاد بگیرید و با یادگیری نکات و فوت و فن های پخت انواع غذاها، بتوانید تجربه بی نظیری از غذاها را داشته باشید. شما می توانید با شرکت در دوره آموزشی که لینک آن در ابتدای صفحه درج شده است، علاوه بر کسب مهارت های آشپزی و دریافت مدرک فنی حرفه ای، آمادگی های لازم را برای ورود به بازار کار کسب کنید.

پایان رپورتاژ آگهی

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …