شامپو مناسب موهای مختلف

erlvjgnb60945noiyj45iyhj45ihj 300x200 شامپو مناسب موهای مختلف

انسان ها همواره به دنبال تمیزی و همچنین زیبایی موهای خود هستند. اولین اقدام برای سلامت موها استفاده از یک شامپو مناسب است.

شاید برای برخی افراد انتخاب یک شامپو مناسب بسیار دشوار باشد و در طول زندگی انواع شامپوهای مختلف خارجی و داخلی را امتحان کرده باشند اما به نتیجه نرسیده اند. بسیاری از آن ها نمی دانند برای انتخاب یک شامپو، ابتدا باید از نوع و جنس پوست سر و مو خود آگاه باشند.

اگر شما از آن دسته افراد هستید که در طول زندگی هیچگاه نتوانسته اید یک شامپو مناسب برای خود انتخاب کنید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

نکات لازم برای انتخاب شامپو

ابتدا قبل از انتخاب شوینده سر شما باید با نوع و جنس مو خود آشنایی داشته باشید، یعنی اگر موی چربی دارید باید از شامپو های مناسب مو چرب استفاده کنید و ‌…

پس از شناخت نوع مو خود باید سراغ جنس پوست سرتان بروید. به طور مثال اگر پوست سرتان دچار پوسته پوسته شدن و یا همان شوره است، با توجه به جنس مو خود باید شامپویی را انتخاب کنید که خواص ضد شوره را در بر داشته باشد.

ویژگی های یک شامپو مناسب

علاوه بر نکات فوق باید بدانید یک شامپو مناسب چه خصوصیاتی باید داشته باشد.

شامپویی مرغوب است که به خوبی موها و پوست سر را تمیز کند، اما سبب کدری و از دست رفتن رطوبت موها نگردد. شامپو ها علاوه بر پاک کنندگی باید دارای مرطوب کننده و نرم کننده باشند تا موها همواره بدرخشند.

بسیاری از افراد معتقدند که استفاده از صابون ها به تمیزی مو کمک شایانی می کند، اما صابون ها به دلیل داشتن PH بالا موجب آسیب شدید به موها می گردند.

بیشتر بخوانید:  انتخاب دزدگیر اماکن برای ساختمان

در کل، شامپو ها حاوی پاک کننده ها، نرم کننده و آبرسان، ویتامین ها و مواد مغذی، رنگ و بو هستند. راجب رنگ ها و عطر ها لازم است به حساسیت های پوستی خود به شدت توجه کنید و اگر پوستتان با آنها دچار التهاب می شود از خرید شامپو های عطر دار بپرهیزید.

rlwfmv 90ryjmv95vm iovvhj 300x200 شامپو مناسب موهای مختلف

خصوصیات شامپو مناسب برای پوست سر چرب

علت چرب شدن بیش از اندازه پوست سر فعالیت بیش از حد غدد سباسه است. یک شامپو مناسب برای پوست چرب، شامپویی است که ترشح مضاعف این غدد را تنظیم و کنترل کند نه اینکه سبب خشکی پوست سر شود.

برای پوست های چرب باید شامپویی استفاده کرد که پاک کنندگی بیشتری نسبت به سایر شامپو ها داشته باشد. پس از استفاده از شامپو به هیچ وجه از نرم کننده ها برای سرتان استفاده نکنید، زیرا موجب تحریک شدن بیش تر غدد سباسه می‌ گردد و پوست سر چرب تر خواهد شد.‌ نرم‌ کننده ها را می توانید بر روی ساقه مو اعمال کنید.

خصوصیات شامپو مناسب برای پوست سر خشک

دلایل متعددی سبب ایجاد پوست سر خشک می شوند از جمله: کمبود آب بدن، استفاده از سشوار و وسایل حرارتی مو، آب و هوای محل زندگی …

حال اگر به هر دلیلی دارای پوست سر خشک هستید اما از خارش خبری نیست،‌ خرید شامپو هایی را به شما توصیه می کنیم که فاقد سولفات هستند و در عوض شامپویی را مد نظر قرار دهید که حاوی نیوکسین باشد.

شما باید از شامپو هایی استفاده کنید که دارای مرطوب کننده و نرم کننده بیشتری باشد تا رطوبت پوست سرتان حفظ گردد.

اگر خشکی پوست سرتان همراه با خارش و التهاب است، باید از شامپو های مخصوص پوست سر خشک استفاده نمایید که آن ها رطوبت رسانی فوق العاده ای دارند و در برخی از آن ها خواص ضد قارچ نیز نیز یافت می شود و تا حد زیادی از خارش سرتان جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید:  ایده های جالب برای ساخت کاردستی با پوست پسته

welckmw9ptmvyjiyyjhihj5 300x188 شامپو مناسب موهای مختلف

خصوصیات شامپو مناسب موهای مستعد شوره

اغلب افراد چه با پوست سر چرب و چه پوست سر خشک، در برهه ای از زندگی خود دچار پوسته پوسته شدن سر و یا همان شوره می شوند‌. اگر شما هم از شوره های موی سر خود خجالت می کشید، هر چه زود تر برای خرید شامپو ضد شوره اقدام کنید.

برای انتخاب شامپو مورد نظر به ترکیبات و فرمولاسیون آن بسیار دقت کنید، زیرا شامپو هایی که ساختار قوی و سخت دارند موجب خارش و خشکی بیش از اندازه پوست سر می شوند.

شامپو های ضد شوره PH پوست سر را تنظیم می کند و سبب کنترل ترشح چربی می گردند.

خصوصیات شامپو مناسب موهای فر

موهای فر دارای فولیکول های نا متقارن هستند، به همین دلیل نمی توان از شامپو های معمولی برای آن ها استفاده کرد. اگر دقت کنید می بینید موهای فر رطوبت کمتری نسبت به موهای معمولی دارند و به همین خاطر اغلب توصیه می شود تا شامپو ها و ماسک موهایی را انتخاب کنید که حاوی نرم کننده و آبرسان باشند.

با توجه به نوع پوست خود خرید شامپو هایی را مد نطر قرار دهید که در فرمولاسیون خود روغن های طبیعی از جمله: روغن نارگیل، کرچک، آووکادو، آرگان و همچنین مواد مغذی باشند تا از شکنندگی و کدری موهایتان جلوگیری کند.

دقت کنید شامپویی که انتخاب می کنید PH بین 4 تا 5 داشته باشد تا سبب خشکی بیش از حد موهایتان نشود، همچنین توصیه می شود از شامپو های روزانه آبرسان استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:  خواص کلم بروکلی؛ کلمی که نمی‌توانید به راحتی از فواید آن بگذرید

شامپو مناسب موهای معمولی

مناسب ترین دسته از موها، موهای معمولی و نرمال است. موهای معمولی بین مو چرب و خشک قرار دارند که هیچگاه کدری و چربی بیش از حد را در آن ها مشاهده نخواهید کرد.

برای شستشو این نوع مو از انواع برند ها و شامپو ها می توان استفاده کرد و همچنین شستشو روزانه به هیچ وجه توصیه نمی شود.

خصوصیات شامپو مناسب موهای رنگ شده

بانوان اکثرا نگران موهای خود هستند، زیرا که استفاده از رنگ های نا مرغوب و دکلره دچار آسیب رساندن به مو و ریشه آن می شوند. این دسته از مو به مراقبت بیشتری نیاز دارد و اولین قدم برا حفاظت از آن ها استفاده از یک شامپو مناسب است.

برای خرید شامپو مناسب باید توجه کنید که آن فرمولاسیون سخت و قوی ای نداشته باشد تا به موها آسیب زیادی وارد نشود و مو رنگ و جلای خود را از دست ندهد.

با استفاده از شامپو های مناسب موهای رنگ شده دیگر موهایتان دچار وز نمی شود و همچنین از موها در برابر اشعه UV محافظت می نماید.

دقت کنید شامپوی مورد نظرتان PH بین 6 تا 7 داشته باشد تا از گره خوردن و بهم ریختگی مو جلوگیری کند.

خصوصیات شامپو مناسب موهای نازک و ضعیف

کسانی که دارای موهای نازک وضعیف هستند باید به دنبال شامپویی باشند که به تقویت و حجم دهی مو کمک کند. شامپو های حجم دهنده گزینه مناسبی برای این افراد است.

دقت کنید در فرمولاسیون این شامپو ها مواد مغذی و پروتئین وجود داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …