پرایمر آرایشی چیست؟ معرفی بهترین پرایمرها در موتن رو

67jbr6ujurju6jb پرایمر آرایشی چیست؟ معرفی بهترین پرایمرها در موتن رو

دنیای محصولات آرایشی در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. تنوع این محصولات خصوصاً در دسته کرم‌های آرایشی توانسته طیف گوناگون و گسترده‌ای از مخاطبان را تحت تاثیر خود قرار دهد. در گذشته کرم‌ها صرفاً به مرطوب کننده‌ها و پوشاننده یا کاور کننده‌ها تقسیم می‌شدند. ضمن اینکه کرم‌های ضدآفتاب نیز با ارائه خدماتی متفاوت در کنار محصولات آرایشی بهداشتی در فروشگاه‌ها حضور داشتند. اما در دهه اخیر علاوه برکرم‌های مرطوب کننده، کرم‌های روز و شب، بی بی کرم‌ها و سی‌سی کرم‌ها، پرایمرها، کرم‌های آبرسان، کانسیلر و انواع و اقسام کرم‌های پوشاننده با کاور کنندگی متفاوت پوست، به بازار عرضه شده‌اند. در این مطلب قرار است تا شما را با خرید انواع پرایمر در موتن رو  آشنا کنیم.

تعریف و کاربرد پرایمرها

سبک آرایش‌ها در گذشته گریم ساده بود. اما امروزه این گریم کردن شکل و شیوه جدیدی به‌خود گرفته است. قلم‌های کانتور، کانسیلرها و پرایمرها قرار است در این راه به ما کمک‌های زیادی کنند. پرایمر در اصل یک کرم پایه آرایشی و زیرسازی محسوب می‌شود. این کرم را بِیس آرایش می‌نامند. پرایمرها مدل‌های مختلفی دارند و نحوه استفاده از آنها اینگونه است که شما قبل از استفاده از کرم پودر و بعد از اینکه مرطوب کننده و آبرسان خود را به صورت زدید، با پرایمر پوست را برای آرایش اصلی آماده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:  پرسه ببر در خیابان های هیوستون +تصاویر

5jb6j6j6rj6 پرایمر آرایشی چیست؟ معرفی بهترین پرایمرها در موتن رو

هنر یک پرایمر حرفه‌ای این است که منافذ باز بر روی پوست شما را تا ۹۰%  کاور کرده و بپوشاند. پرایمر کمک می‌کند تا شما پوستی یکدست و کاملا صاف داشته باشید. بطور معمول پرایمرها مات کننده هستند. ولی برخی از پرایمرها نیز مات نبوده و جنس براقی دارند. برای مثال پرایمرهای روغنی در دسته پرایمرهای براق هستند و پرایمر کمک می‌کند تا پوست شما یکدست شود، همچنین پوست صورت دیرتر و البته بسیار کمتر عرق کند. به همین واسطه آرایش از روی پوست شما پاک نخواهد شد.

مدل‌های مختلف پرایمر در یک نگاه

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم پرایمرها انواع مختلفی دارند. اولین و معمولی‌ترین نوع پرایمر، پرایمر صورت است. برندهای مختلف و معتبری این کرم را عرضه کرده‌اند. میبلین، لامیلا، سان سیف، مای، لورال، ایزادورا، پیر رنه، جیوردانی گلد از برند اوریفلیم و غیره همگی از برندهای معتبر و معروفی هستند که پرایمرهای جذاب و پرطرفداری دارند. پرایمرهای مات کننده برای افرادی که پوست چرب دارند، مناسب‌تر است، چون کمک می‌کند تا پوست این افراد که بدلیل ترشح غده‌های چربی براق است، کاملا مات شود. پرایمر می‌تواند حفره‌های سطحی و عمیق پوست و چروک‌ها را بپوشاند.

بیشتر بخوانید:  چرا باید خودرو اجاره کنیم ؟

در این بین پرایمرهای رنگی هم وجود دارند که رنگ‌های مختلف آنها برای اهداف متنوعی استفاده می‌شود. برای مثال پرایمر رنگ سبز برای از بین بردن جای انواع لک و جوش، پرایمر با رنگ نارنجی برای تیرگی دور و زیر چشم و لکه‌های قهوه‌ای کاربرد دارند. البته تمامی این موارد سلیقه‌ای هستند. همچنین پرایمر مژه کمک می‌کند تا ریمل بر روی مژه سر نخورده و ماندگارتر باشد. ضمن اینکه با استفاده از پرایمر شما دیگر نیازی به استفاده از ریمل‌های حجم دهنده ندارید. همچنین پرایمر لب نیز به شما کمک می‌کند که از خشک شدن پوست لب جلوگیری کرده و رژلب‌هایی ماندگار داشته باشید.

پرایمر و معجزات باور نکردنی آن

با اینکه پرایمرها کرم آرایشی محسوب می‌شوند اما استفاده از آنها فواید زیادی نیز بهمراه دارد. اول از همه جوانساز پوست هستند. پرایمر کمک می‌کند تا پوست شما شاداب تر و زیباتر باشد. همینطور پرایمرها تیرگی و کدر بودن پوست را کاهش داده و باعث روشن شدن سطح پوست می‌شوند. بعد از آن یکی دیگر از معجزات پرایمر، نرم‌کنندگی بیش از اندازه پوست است.

46vhb75evu64yv64yv4 پرایمر آرایشی چیست؟ معرفی بهترین پرایمرها در موتن رو

 چون پرایمرها این قدرت را دارند تا خشکی پوست را از بین برده و عنوان یک زیرساز عالی مورد استفاده قرار گیرند. در نهایت پرایمر می‌تواند تمام تیرگی‌های پوست شما را پوشانده و پوست را کاملاً یکدست کند. گاهی اوقات ممکن است بدلیل اتفاقات مختلف در طول زندگی، پوست دچار لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای تیره و روشن شود. پرایمرها کمک می‌کنند تا این لکه‌ها کاملا پوشانده شده و از سطح پوست مرتفع شوند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پشت بام دنیا

در آخر بهترین روش استفاده کردن پرایمر نیز آشنا شوید

شاید تصور کنید که پرایمر را نیز باید به اندازه کرم پودر بر روی پوست پخش کنید. اما اشتباه است. برای هر مرتبه استفاده کافیست اندازه یک نخود از پرایمر را بر روی پوست استفاده کنید تا در نهایت پوستی یکدست و شفاف داشته باشید. پرایمرها کمک می‌کنند تا پوست شما 8 ساعت الی ۱۵ ساعت آرایشی ماندگار را برروی داشته باشند. البته برند آرایشی پرایمر شما نیز اهمیت دارد.

56h57j75j75jh75 پرایمر آرایشی چیست؟ معرفی بهترین پرایمرها در موتن رو

برای استفاده ابتدا پوست صورت را شسته و خشک کنید. بعد از آن کرم مرطوب کننده زده و اجازه دهید تا خشک شود. سپس با نوک انگشت پرایمر را بر روی پوست صورت پخش کنید. می‌توانید برای پخش پرایم از بیوتی بلندر یا همان اسفنج‌های آرایشی استفاده کنید. البته نوک انگشت بهتر است. مثل ماساژ برروی پوست صورت که سبب ایجاد جریان خون در زیر پوست خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …