چگونه نمایشگر تلویزیون رو تمیز کنیم؟

تلویزیون یکی از حساس ترین لوازم برقی خانگی است که به مراقبت زیادی نیاز دارد. مسئله ای که موجب تفاوت تلویزیون ها با سایر لوازم برقی آشپزخانه خواهد شد، حساسیت بالای آن است که باید در حین تمیز کردن آن بسیار به آن توجه شود. نمایشگر اصلی بخش تلویزیون است و باید در حین تمیز کردن آن دقت بسیار بالایی داشته باشید. قیمت تلویزیون در حال حاضر بسیار بالا بوده و باید در حین تمیز کردن آن بسیار دقت داشته باشید چراکه هر گونه سهل انگاری موجب خسارت و آسیب دیدن نمایشگر تلویزیون خواهد شد. اگر در خانه کودکان خردسال دارید، می توانید از محاظ های صفحه نمایش استفاده کنید. محافظ نمایشگر تلویزیون دقیقاً مانند گلس گوشی ها عمل خواهد کرد. در صورت وجود محافظ، اول اینکه نمایشگر در برابر ضربات احتمالی در امان خواهد بود. ثانیاً در صورت ایجاد لک بر روی محافظ نگرانی بابت تمیز کردن و آسیب دیدن نمایشگر در حین تمیز کاری وجود نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

43tv3ft54y64bh57u76 چگونه نمایشگر تلویزیون رو تمیز کنیم؟

بهتر است برای تمیز کردن تلویزیون مراحل زیر را پیش بروید. نکته بسیار مهم که باید بسیار به آن توجه کنید این است که در حین تمیز کردن نمایشگر به شدت از فشار آوردن به نمایشگر جلوگیری کنید. این کار احتمال آسیب رساندن به نمایشگر را بسیار افزایش خواهد داد.

برای تمیز کردن نمایشگر تلویزیون، مراقبت و رعایت مراحل صحیحی بسیار مهم است تا صفحه نمایش را خراب نکنید. در ادامه چند مرحله‌ی کلی برای تمیز کردن نمایشگر تلویزیون آورده شده است:

 

خاموش کردن تلویزیون: در ابتدا، تلویزیون را خاموش کنید تا بتوانید به خوبی لکه‌ها و ذرات را روی صفحه تشخیص دهید. اگر تلویزیون برای چند ساعاتی به طور مدوام روشن بوده است، بهتر است که صبر کنید تا دمای نمایشگر پایین بیاید.

 

استفاده از پارچه نرم: برای پاک کردن نمایشگر، از پارچه‌ای نرم و غیرخرده استفاده کنید. از مواد نایلونی یا میکروفیبری استفاده کنید و از استفاده از مواد خرد کننده مانند کاغذ یا حوله‌های خشن خودداری کنید. پارچه هایی مخصوصی نیز برای تمیز کردن نمایشگر تلویزیون ها تولید شده اند که به دلیل بافت بسیار نرم ها، از آسیب دیدن نمایشگر جلوگیری خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:  آموزش ثبت نام وام ازدواج در سامانه ve.cbi.ir

 

پاک کردن گرد و غبار: ابتدا با استفاده از پارچه نرم، سعی کنید کرد و غبار موجود بر روی نمایشگر را با استفاده از پارچه کاملاً خشک غبار زدایی کنید. این مسئله در صورت استفاده از پارچه نم دار و یا آغشته به مواد تمیز کننده مخصوص، از بجای ماندن اثر آن به شدت جلوگیری خواهد کرد.

 

استفاده از مایع تمیز کننده: اگر لکه‌های مقاومت کننده برابر تمیزکننده عادی هستند، می‌توانید مایع تمیز کننده مخصوص صفحات ال سی‌دی یا نمایشگرهای ال‌ای‌دی را استفاده کنید. برای اطمینان از سازگاری مایع با تلویزیون خود، به دستورالعمل تولید کننده مراجعه کنید و از مقداری مایع روی پارچه بریزید. سپس به آرامی و با حرکات دایره‌ای نرم، نمایشگر را تمیز کنید. هرگز مایع را به طور مستقیم روی صفحه پاشید.

بیشتر بخوانید:  چگونه بالاترین سود را در خرید بیمه عمر بدست بیاریم؟

 

خشک کردن: پس از پاکسازی صفحه تلویزیون، از پارچه تمیز و خشکی استفاده کنید تا نمایشگر را بخشی که باقی مانده مایع را خشک کنید. در این مرحله همچنین مطمئن شوید که هیچ نقطه‌ای از پارچه خشک باقی نمانده است.

 

اما مورادی هم وجود دارند که از کثیف شدن زود هنگام نمایشگر تلویزیون های جلوگیری خواهد  کرد. برای این کار می توانید ابتدا تلویزیون را روی میز تلویزیون قرار ندهید. در این حالت کودکان به تلویزیون دسترسی نخواهند داشت. تلویزیون را در نزدیکی پنجره ها قرار ندهید. این مسئله موجب خواهد شد تا به سرعت گرد و غبار روی نمایشگر را فرا بگیرد.  همچنین می توانید در زمان هایی که از تلویزیون استفاده نمی کنید، بر روی آن پوشش پارچه ای قرار دهید. اگر هر چند روز یکبار اقدام به کشید پارچه  ساده بر روی نمایشگر تلویزیون نمایید، لکه های احتمالی به آسانی پاک خواهند شد.

منبع:  وب سایت شاوینو

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …