خدمات مراسم ترحیم و یادبود

ttyj tyjtyh خدمات مراسم ترحیم و یادبود

بسیاری برای دریافت خدمات ترحیم و یاد بود، با شایان سنگ همکاری می کنند، خدمات مراسم ترحیم شامل چندین مورد می شود از آنجا که مراسم ترحیم خود دارای چندین بخش مختلف است برای هر کدام از این بخش ها باید مورد خاصی با برنامه ریزی خاصی در نظر گرفته شود. مثلا در هنگام خاکسپاری باید تغذیه مختصری ارائه شود. همراه با مداحی و قرائت قرآن باید باشد. اما در مراسم سوم و هفتم باید پذیرایی نسبتا بهتری باشد.

خدمات ترحیم یا تشریفات به طور خلاصه مجموعه ای از آداب شامل حسن سلوک، نحوه برگزاری مجالس، نزاکت، و رعایت ترتیبات می باشد.

خدمات مجالس ترحیم به طور کلی شامل خدمات پذیرائی، طراحی و دیزاین های محل برگزاری مراسم ( همانند شمع آرایی و گل آرایی و …  ) و کلیه آیتم های مرتبط می باشد.

به دلایل مختلفی از جمله ناگهانی بودن، نا آشنایی، شرایط روحی ناگوار و لزوم تدارکات وسیع ( که از مهمترین ویژگیهای مجالس ترحیم می باشد)، لزوم برنامه ریزی هرچه بهتر و سریعتر را جهت برگزاری مجالس ترحیم را ایجاب می نماید.

مداح و قاری قرآن مراسم ترحیم

در همه مراسم های ترحیم حضور مداح  وقاری جلوه ویژه ای به این مراسم می دهد. در انتخاب مداح و قاری خوش صدا که با آداب و رسوم مراسم ختم نیز آشنا باشد، باید دقت بیشتری نمود.

ویژگی خدمات مجالس ترحیم

خدماتی که در مجلس ترحیم صورت میگیرد باید از چند جنبه مورد بررسی قرار گیرند، این موارد شامل، تازگی مواد که در بسته های پذیرایی هست، بهداشتی بودن، زیبایی بسته بندی و شیک بودن آن. سرعت ارائه خدمات. نحوه ارائه خدمات. که باید به نحوی باشد که تا کمترین حد امکان صاحب مجلس درگیر شود، و این اولویت ارائه دهنده خدمات ترحیم باشد.

بیشتر بخوانید:  پیرزن هفتاد ساله، پدیده وزنه برداری شد

3rgv b5y656 خدمات مراسم ترحیم و یادبود

پک پذیرایی ترحیم

برای مراسم ترحیم پک های مخصوی جهت پذیرایی به صورت بسته بندی کاملا بهداشتی تهیه می شود و با عرضه این پک ها جهت ارائه به مهمانان کار صاحب مجلس بسیار راحت تر است و وظیفه آن ها تنها، توزیع و پخش کردن آن است. در این بسته های پذیرایی مواردی نظیر ویفر، میوه، کارد و چنگال پلاستیکی، نمک و غیره قرار داده می شود. جهت استفاده از این پک های باید پلمپ آن باز شود. پلمپ برای آن قرار داده شده که حمل این بسته ها راحت تر باشد، توزیع آن ها راحت تر شود و از نظر بهداشتی تامین شوند.

خدمات تهیه و بسته بندی میوه مجالس ترحیم

برای مجالس ترحیم استفاده از میوه بسیار پرطرفدار است، بسیاری از میوه هایی مانند موز و سیب که چهار فصل هستند استفاده می کنند، با استفاده از این میوه  که عمر طولانی هم دارند می توانید باعث رضایت مهمانان خود شوید. بسته بندی برای این میوه ها نیز بسیار دارای اهمیت است، بسته بندی که هم شیک باشد هم بهداشتی بسیار ضروری است.

مراسم ختم مجازی

در چند سال اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا بسیاری بخاطر جلوگیری از سرایت بیماری کرونا تصمیم گرفتند تا مراسم های ختم خود را به صورت مجازی برگزار نمایند، این عده در این مراسمات قرائت قرآن داشتند و در صفحه اینستاگرام یا واتس اپ، این مراسم را برگزار می کردند.

کرایه پنکه مه پاش سر مزار

با توجه به گرم شدن هوا برخی مراسم ها که در مزار برگزار می شوند، نیازمند پنکه هستند تا کسانی که سر قبر مرحوم حاضر شده اند دچار گرمازدگی نشوند و حداقل اوقات مطلوبی را داشته باشند. این عده در سر مزار بهتر است از پنکه استفاده کنند، شرکت هایی که ارائه خدمات ترحیم می دهند نیز جهت رفاه حال مردم، پنکه را به صورتی ساعتی و روزانه اجاره می دهند، همچنین این عده پنکه آب پاش را نیز در این موارد بسیار پرکاربرد است.

بیشتر بخوانید:  وقتی یرماز هست چرا نگران سایز در خرید اینترنتی کفش هستی!

خدمات تامین تاج‌گل مراسم ختم

ارائه تاج گل یکی از سنت های دیرینه است که در مراسم ختم بسیار اهمیت دارد، برخی برای اینکه حضور خود را در مراسم ختم اعلام کنند این کار را انجام می دهند، و نام خانوادگی خود را بر روی شاخه گل می زنند، بخاطر همین مساله است که بسیاری نام خود را بر روی دسته گل می زنند.

فرآیند برنامه‌ریزی خدمات تشییع جنازه

برای هر کاری در زندگی باید برنامه ریزی کرد، عدم برنامه ریزی در مراسم تشییع و ختم نیز ممکن است باعث دلخوری عزیزانی شود که از راه های دور ونزدیک برای سر زدن به عزیزان شما آمده اند. پس بهتر است با رویکرد بهتری برای این مراسم برنامه ریزی کنیم تا بعدا دچار پشیمانی نگردیم.

هزینه‌های خدمات مراسم تشییع جنازه

برای هزینه های مراسم ختم رقم مشخص ودقیقی وجود ندارد و بسته به تنوع و اندازه خدماتی که بخواهید برای چه تعداد افراد این قیمت مشخص خواهد شد، اما این قیمت با قیمت تهیه این پک های پذیرایی و دریافت این خدمات هیچ تفاوتی با دریافت این خدمات از شرکت ها نداشته و برای شما به صرفه تر خواهد بود.

کارهای ضروری مراسم تشییع جنازه که باید به آنها توجه کنید

در مراسم های تشییع جنازه و ختم به دلیل اضطرابی که برگزار کنندکان مراسم به دلیل از دست دادن عزیز خود دارند، اغلب برخی موارد فراموش می شود که ممکن است بعدا باعث دلخوری مهمانان و ناراحتی خودشان شود. برای همین تهیه یک چک لیست از کارهایی که باید بکنید و انجام مرتب آن ها بسیار دارای اهمیت است.

  • اول از همه دعوت از مهمانان است، حتما باید به اطلاع خانواده هایی که مخصوصا در جاهای دورتری هستند برسانید تا زودتر خوشان را به مراسم برسانند.
  • هماهنگ کردن برای خدمات پذیرایی ترحیم
  • هماهنگ کردن آمبولانس
  • هماهنگ کردن مداح و قاری
بیشتر بخوانید:  چگونه نمایشگر تلویزیون رو تمیز کنیم؟

این ها البته برخی از مواردی هستند که در اینجا مطرح نمودیم.

32rxcr234 خدمات مراسم ترحیم و یادبود

خدمات چاپ اعلامیه ترحیم

برای چاپ اعلامیه ترحیم هم می توانید با ما در تماس باشید. زیرا برخی افراد از طراحی های که بر اعلامیه ترحیم صورت می گیرد رضایت ندارند، اما می توانید با مجموعه ما اعلامیه ترحیم سفارش دهید تا طرحی که به انتخاب خودتان است را ارائه دهیم.

منظور از خدمات ترحیم چیست؟

خدمات ترحیم عبارتست از کلیه خدماتی که جهت برگزاری مراسم ختم از تشییع جنازه گرفته تا دفن و خاکسپاری و برگزاری مراسم ختم و سوم و هفتم و چهلم و همچنین سالگرد صورت می گیرد، هر کدام از این مراسم ها دارای الزامات خاص خود می باشد که در اینجا به آنها اشاره خواهیم کرد.

امروزه بسیاری از خانواده ها مسئولیت برگزاری مراسمات ترحیم را به شرکت هایی می سپارند که این خدمات را ارائه می هند، این مساله هم باعث می شود تا خانواده مرحوم که داغ دیده هستند دارای آرامش بیشتری باشند، هم کیفیت و بهداشت ارائه خدمات بالاتر می رود.

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …