تولید محتوای حقوقی

fldjg mo eruyv0935uyhvo35jgo53jhgiolj5ilgj5ogljriogolk 300x113 تولید محتوای حقوقی

وکلا و کسانی که در حوزه حقوقی و قضایی هستند به اهمیت حضور در فضای مجازی واقف اند. این مشاغل هم مانند دیگر مشاغل نیاز به مشتری های جدید دارند. فضای رقابتی در این زمینه زیاد بالا نیست و خلاقیت در تولید محتوای مناسب می‌تواند به رشد کار این مشاغل کمک کند.

تولید محتوای حقوقی در دسته تولید محتوای متنی تخصصی از انواع محتوای متنی قرار می‌گیرد، به همین دلیل رقابت کمتر و در نتیجه نرخ بالاتری برای این دسته تولید محتوا وجود دارد. اگر خواهان تولید محتوای متنی در زمینه قضایی و حقوقی هستید، این مورد می تواند انگیزه ای مضاعف برای شما ایجاد کند. شما باید کاملا با مفهوم تولید محتوای حقوقی آشنا باشید. مفهوم اصلی تولید محتوای حقوقی چیست ؟

تولید محتوای حقوقی مستلزم تولید هر نوع ترکیبی است که در حوزه مشاغل حقوقی مورد استفاده قرار میگیرد و در دسته امور تخصصی قرار دارد .

حقوقدانان، قضات و قانون گذاران از این نوع تولید محتوا برای بیان قوانین، حقوق و وظایف افراد و سایر تحلیل های قانونی استفاده می کنند .

بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کیک خانگی با فر و بدون فر

انواع نویسندگان حقوقی

  • خلاصه نویس ها: نگارش خلاصه وقایع در اسناد حقوقی
  • تحلیل گران حقوقی: جمع بندی قوانین پرونده اخبار و تجزیه و تحلیل رویدادهای این حوزه
  • خبرنگاران حقوقی: گزارش و تحلیل اخبار مربوط به صنعت حقوقی
  • نویسندگان مرتبط: انتشار مقالات مرتبط با قانون و مقالات حقوقی به صورت آنلاین و آفلاین
  • نویسندگان تولید محتوا: کارشناسان تولید محتوا، محتوای مورد نظر را در اینترنت برای شرکت های حقوقی و وب سایت های مرتبط با قانون و سایر نشریات آنلاین ارائه می دهند .
  • نویسندگان شرکتی: انتشار مطالب برای صنعت حقوقی در سطح گسترده مانند بروشور ها، جزوات و مطالب دانشگاهی، گزارش ها و ….

تولید محتوای مرتبط

evkjegue95hgoei4htgciu34hnt3oi4th3t4h3oitj3itj53 300x158 تولید محتوای حقوقی

 به طور کلی نویسنده های تولید محتوای حقوقی باید صلاحیت بیشتری نسبت به کارشناسان تولید محتوا کلی داشته باشند، آن ها باید با اصطلاحات قانونی آشنا باشند و برای مشاغل فنی تر، دارای مدرکی درسی مرتبط باشند. به طور کلی در این نوع نوشتار استاندارد بالاست و محتوای تخصصی باعث شده که عموماً تولید محتوای حقوقی، نرخ بالاتری داشته باشد .

بیشتر بخوانید:  بیمه تکمیلی انفرادی سامان شرایط و نکات خرید

اگر هیچ یک از شرایط بالا را ندارید ولی همچنان علاقه دارید که یک نویسنده حقوقی باشید، یک سری از همایش و کلاس ها هست که به شما کمک می کند و با استفاده از آن ها می توانید محتواهایی که کمتر تخصصی است و عمومیت دارد را انتخاب کنید و برای سایت هایی که نیاز به تولید محتوا دارند، بنویسید .

توسعه مهارت ها

برای تبدیل شدن به یک نویسنده حقوقی باید دارای مهارت های خاصی باشید، مثلا از مهارت نوشتاری ادبی و اداری بالایی برخوردار باشید. برای نوشتن محتوا های بین المللی باید انگلیسی بلد باشید و اصطلاحات قانونی را به خوبی بدانید و بتوانیم مفاهیم پیچیده قانونی را به محتویات قابل فهم تبدیل کنید. همچنین مهارت های پژوهشی بالایی داشته باشید و بدانید چگونه به منابع قابل استناد دسترسی پیدا کنید .

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

شروع تولید محتوای حقوقی

ecvluyo835uto3i53tch3uit4uh3ithio4hi4ojrfhhgu4tui45tln 300x169 تولید محتوای حقوقی

 ابتدا تحقیق کنید. هزاران سایت وجود دارد که می تواند به شما در زمینه تولید محتوای حقوقی کمک کند. به وبسایت موسسه های حقوقی که مشاوره می‌دهند و سایت‌های دولتی مراجعه کنید. همچنین می توانید درگاه خدمات الکترونیک قضایی ایران را چک کنید. در این سایت می‌توانید با قوانین و احکام لازم آشنا شوید. سایت‌هایی که فرم‌های ماده قانونی ارائه می دهند را ببینید و رزومه های آنلاین پیدا کنید .

و در نهایت ؛ هرگز تسلیم نشوید

قدم بعدی این است که به دنبال شغل بگردید و هدفتان را مشخص کنید، اگر در جایی مشغول به کار شدید سعی کنید خود را ارتقا دهید. تمرین و تکرار داشته باشید. تبدیل شدن به یک نویسنده حقوقی مساوی است با تبدیل شدن به یک نویسنده تولید محتوا در بقیه ی زمینه ها.

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …