فوت و فن خانه‌داری که هر خانمی باید بداند

هر خانمی در طول شبانه روز ساعات زیادی را صرف تمیز کردن خانه و وسایل می‌کند، تا جایی که ممکن است مقدار کارها به قدری زیاد باشد که تایمی مختص به خود نتواند داشته‌باشد از این رو برای هر فرد لازم است که فوت و فن‌های خانه‌داری را بیاموزد تا اینکه همیشه خانه و آشپزخانه‌ای مرتب داشته باشد و هم اینکه در وقت خود صرفه‌جویی کرده و به دیگر امور شخصی بپردازد.

ما در اینجا چند نمونه از فوت و فن‌های خانه‌داری را برای خانم‌های عزیز ارائه می‌دهیم و با بکارگیری این روش‌ها خواهند دید که چطور شگفت زده می‌شوند.

efvkergie5gjn45oitjnh3o5utc3oith34uiht4iwjhfgui43hfij 300x203 فوت و فن خانه‌داری که هر خانمی باید بداند

پاک کردن لکه جوهر

 اگر شما کودکی در خانه دارید، قطعا بارها شاهد جوهری شدن فرش‌هایتان بوده اید، اما راه حل از بین بردن این لکه‌ها بسیار ساده می‌باشد. برای این کار باید مقداری ماست کم‌چرب را بر روی لکه‌ها ریخته و سپس ماست‌های رنگی را از روی فرش پاک کرده و با دستمالی مرطوب محل را تمیز کنید. اگر مقدار جوهر ریخته شده زیاد باشد لازم است این کار را چندین مرتبه تکرار کنید.

راه دیگر استفاده از اسپری مو است که پاک‌کننده‌ای بسیار قوی می‌باشد، برای این منظور کافیست مقداری از اسپری مو رو در جایی که لکه جوهر است بپاشید سپس حوله‌ای را روی آن قرار دهید تا لکه خیس را به خود جذب کند، بعد از آن باید با حوله تمیز و آب ولرم باقی مانده اسپری را از روی فرش پاک کنید.

بیشتر بخوانید:  مرد تایلندی در حال خوردن شام ثروتمند شد

تمیز كردن بطری‌ها و شیشه‌های خالی

 اگر تعدادی بطری و شیشه خالی دارید که می‌خواهید از آن‌ها استفاده کنید باید این را در نظر داشته باشید که بطری‌های خالی که خوب تمیز نشده باشند، می‌تواند محل تجمع باکتری‌های مضر باشد از این رو برای شستن آن‌ها کافیست مقداری جوش شیرین را درون ظرف ریخته سپس آبکشی نمایید، زیرا جوش شیرین خاصیت ضد باکتریای داشته و بوی بد را از بین می‌برد.

rwfcl3k0iu3r929ry2498cry923489ycri3yri3ry2i34cyro2i43ruo 300x200 فوت و فن خانه‌داری که هر خانمی باید بداند

از بین بردن بوی سوختگی برنج

اگر در هنگام آشپزی حواستان از قابلمه برنج پرت شود ممکن است ته‌دیگ آن بسوزد و این سوختگی طعم برنج را نیز تغییر دهد. از این رو در این شرایط باید برنج را از روی گاز برداشته و به مدت ده دقیقه تکه‌ای نان روی آن قراردهید، این گونه نان طعم سوختگی را به خود می‌گیرد.

جلوگیری از سر رفتن شیر

حتما تا به حال برایتان پیش آمده است که ظرف حاوی شیر را روی گاز گذاشته و به سرعت شیر سر می‌رود. سر رفتن شیر بدین خاطر است که هنگام جوشیدن آب در سطح آن تبخیر می‌شود و لایه‌ای از چربی و پروتئین سطح شیر را می‌پوشاند که مانع خروج بخارها می‌شود و حالت انفجار را بوجود می‌آورد از این رو کافیست ملاقه‌ای را درون ظرف قرار داده تا از سر رفتن شیر جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید:  اقدام شجاعانه مرد جوان برای نجات یک پرنده از میان کوسه‌ها

برداشتن چربی‌های اضافی غذا

اگر در خورشت و یا سوپی که درست کرده‌اید مقدار زیادی روغن ریخته‌اید و اکنون نمی‌دانید چه کاری انجام دهید، لازم است بگوییم برداشتن چربی اضافه غذا کار آسانی است و لازم است زیر سوپ و یا خورش را خاموش کرده تا چربی‌ها به سطح بیایند، سپس چند تکه یخ درون ظرف بیاندازید تا چربی‌ها در اطراف آن جمع شده و سفت شوند و باید به سرعت یخ‌ها را قبل از آب شدن از ظرف خارج کنید.

برطرف کردن شوری غذا

برای هر فردی تاکنون پیش آمده است که غذایش شور شود، بنابراین یک راه‌کار ساده برای از بین بردن شوری غذا اضافه کردن چند تکه سیب‌زمینی به آن می‌باشد تا همانند اسفنج نمک اضافه را به خود جذب کند.

درست کردن یخ

اگر در شرایطی هستید که فورا به یخ احتیاج دارید، جالب است بدانید که اگر آب جوشیده را درون فریزر قرار دهید سریع‌تر از آب شیر یخ می‌زند.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) پادشاه زولوها درگذشت

تمیز کردن ظروف مسی

اگر ظروف مسی در خانه دارید که به علت استفاده زیاد کدر و سیاه شده‌اند، برای از بین بردن آن‌ها می‌توانید از سس کچاپ استفاده کرده و ظروف خود را مثل روز اول نو کنید.

پیشگیری از فاسد شدن سبزی

برای اینکه سبزی‌ها تازه بمانند و دیرتر فاسد شوند باید یک تکه حوله کاغذی را در کنار آن‌ها قرار دهید تا آب اضافی را به خود جذب کرده و مانع پوسیدگی شود.

تازه نگه داشتن نان

اگر می‌خواهید نانی تازه داشته باشید، باید در کیسه‌ای پلاستیکی ساقه‌ی کرفس تازه را به همراه نان‌ها قرار دهید تا طعم و بوی تازگی نان حفظ شود.

همانطور که گفتیم با بکارگیری موارد بالا در انجام امور خانه‌داری می‌توانید در وقت خود صرفه جویی کرده و تایم آزاد بیشتری را برای خود اختصاص دهید، اینگونه می‌توانید تعطیلات را به همراه خانواده بدور از فکر و دغدغه کارهای منزل با استفاده از تور گرجستان زمینی به گرجستان رفته و از زیبایی‌ها و مناظر بی نظیر آن‌جا لذت برده و خاطراتی به یادماندنی را برای خود رقم بزنید.

مطلب پیشنهادی

راهکارهای عملی برای انتخاب هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی ، اقلام و محصولاتی هستند که در نمایشگاه‌ها، رویدادها، نشست‌ها یا فعالیت‌های …