تشریفات عقد در کرج، نکات مهم در انتخاب تشریفات عقد شیک در کرج

تشریفات عقد کرج یکی از مراسم مهم قبل از برگزاری عروسی تشریفات مراسم عقد است. این مراسم چون اولین برخورد رسمی دو خانواده و نزدیک ترین اقوام و فامیل دو طرف با یکدیگر است از اهمیت زیادی برخوردار است و خانواده ها سعی دارند در شیک ترین حالت ممکن این مراسم را برگزار نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و رزور محضر عقد با شماره  09201612463  تماس بگیرید.

آدرس ما: جهانشهر بلوار جمهورى بعد از پارك فاتح نبش كوچه جديدى پلاك ٤ واحد ٦ طبقه سوم

برگزاری جشن عقد یکی از اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین سنت‌های مرایم قبل از ازدواج در ایران است. این مراسم که تاریخچه آن به ایران باستان و آئین زرتشت باز می‌گردد، معمولاً بعد از آشنایی دو خانواده و مراسم بله برون برگزار می‌شود. در اکثر اقوام و شهرهای کشور، مراسم بر عهده خانواده عروس است. ناگفته نماند در این میان جزئیات جالبی نیز رعایت می‌گردد که بنا به سنت هر شهر ممکن است بر عهده خانواده داماد قرار بگیرد. سالن عقد نقره این افتخار را دارد که در این روز با شکوه میزبان جشن شما باشد و بهترین شب را برای شما رقم بزند.

تشریفات عقد کرج

می‌توان گفت سفره عقد اصلی‌ترین المان برگزاری جشن عقد و نامزدی است. که عروس خانم‌ها معمولاً در انتخاب آن حساسیت خاصی به خرج می‌دهند. در اینجا می‌توان به جرات گفت، تیم تشریفات عقد مات با در اختیار داشتن تجهیزات و امکانات منحصر به فرد و المان‌های متنوع طراحی و سفره‌آرایی این مراسم گزینه‌های مناسبی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

اصلی‌ترین موضوع در برگزاری جشن عقد زمانی است که خطبه عقد بین عروس و داماد توسط عاقد رسمی برای زوجین قرائت می‌گردد. با جاری شدن این خطبه به صورت شرعی و قانونی زن و مرد به همسری هم در می‌آیند. البته لازم به ذکر است به صورت نمادین در برخی از خانواده‌ها این مراسم به صورت سنتی ایرانی و آیین ایران باستان هم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) سوگواری بازماندگان سونامی با تلفنی که هیچ جا وصل نیست!

بسیاری از عروس و دامادها ترجیح می دهند ابتدا مراسم عقد را برگزار کرده و مدتی بعد عروسی بگیرند و بعضی دیگر نیز دوست دارند مراسم عقد و عروسی شان یکی باشد. در هر صورت برگزاری مراسم عقد، تشریفات و رسم و رسوم خود را دارد و برای هر چه بهتر برگزار کردن آن باید نکات لازم را در نظر گرفته و تمهیدات لازم را اندیشیده باشید.

6y56u57u5 تشریفات عقد در کرج، نکات مهم در انتخاب تشریفات عقد شیک در کرج

محل های برگذاری مراسم عقد

مراسم عقد را می توان هم در منزل یا در سالن های عقد و هم در دفترخانه برگزار کرد. بعضی از دفترخانه ها دارای سفره عقد هستند و بنابراین دیگر نیازی به سفارش سفره عقد ندارید. اما اگر می خواهید مراسم عقد شما در منزل یا در تالار پذیرایی برگزار شود باید سفره عقد را خودتان آماده کنید یا تهیه سفارش آن را به یکی از شرکت های تشریفات مراسم عقد بدهید. البته توجه داشته باشید که در این حالت باید هماهنگی های لازم را با دفترخانه و عاقد انجام دهید.

راحت ترین راه این است که شما مراسم خود را در مراکز تشریفات عقد کرج برگذار نمایید. قطعا می خواهید که روز عقد شما یک روز خاطر انگیز شود و بهترین کار این است که این مسئولیت را به یک تیم حرفه ای بسپارید. سالن عقد نقره با داشتن بهترین سالن برای بگذاری مراسم عقد شما با داشتن مهماندار اختصاصی آماده پذیرایی از میهمانان شما می باشد.

نکات مهم برگزاری مراسم عقد

اگر قرار است برگزاری جشن عقد در دفترخانه برگزار شود، لازم است روز برگزاری جشن عقد از قبل مشخص و هماهنگی لازم انجام شود. هماهنگی انتخاب تاریخ برگزاری مراسم عقد معمولاً در روز جشن بله برون با نظر خانواده‌ها مشخص و اعلام می‌شود. توجه داشته باشید که اگر می‌خواهید در روزها با مناسبت خاصی مراسم عقد خود را برگزار کنید، حتماً چند ماه قبل اقدام به رزرو آن روز نمایید. انتخاب میهمانان نیز از دیگر نکات مهم در برگزاری جشن عقد است. این مراسم معمولاً در حضور بزرگ‌ترهای هر خانواده برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:  شامپو مناسب موهای مختلف

آداب برگزاری مراسم عقد

مجالس و تشریفات عقد به کلی دارای قوانین و آداب خاص خود هستند، پس نیاز است زوج های عزیز به جای داشتن اضطراب، نگرانی و سردرگمی در مورد برگزاری جشن ، امور کارها را به دست کاردان ها بسپارند.

از این رو می توانند برگزاری تشریفات عقد خود را به تشریفات عقد کرج محول کنند که فقط به موضوع خدمات مجالس می پردازند و به خوبی همه برنامه های تشریفات مجالس را در نظر می گیرند و سعی بر آن دارند تا شبی به یاد ماندنی برای عروس و داماد و همچنین میهمانان فراهم می کنند.

56h5bvy6hy565 تشریفات عقد در کرج، نکات مهم در انتخاب تشریفات عقد شیک در کرج

المان هایی که در سفره عقد قرار دارند

بسیاری از المان های سفره عقد به سفره هفت سین شباهت دارد. المان های اصلی سفره عقد شامل قرآن، آینه، شعدان، اسپند، آب، نان، تخم مرغ، گردو، بادام و … است که تمام این المان ها با زیباترین حالت ممکن طراحی و تزئین می شود. سفره عقد را باید رو به قبله انداخته و آینه را طوری قرار دهید که عروس و داماد بتوانند خود را در آن ببینند.

ویژگی هایی که یک سالن عقد باید داشته باشد

یک سالن عقد خوب باید لوکیشن مناسب با دسترسی آسان داشته باشد

یک سالن تشریفات عقد ایده‌آل باید در محیط و لوکیشن مناسبی واقع شده باشد. در واقع در حین رزرو یک خانه عقد باید شرایط رفت و آمد مهمان‌ها و آسان بودن دسترسی به محل را در نظر بگیرید. بهتر است خانه عقد در یک محله کم سر و صدا و خلوت واقع شده باشد تا آرامش مهمان‌ها در طول برگزاری مراسم عقد یا عروسی با خللی مواجه نشود.

کیفیت غذا و پذیرایی در سالن عقد بسیار مهم است

یکی از مهم‌ترین موضوعات جهت برگزاری مراسم عقد کیفیت غذا و پذیرایی و سرو ناهار و شام است که هم برای مهمان‌ها و هم برای عروس و داماد و خانواده‌هایشان بسیار حائز اهمیت است. بهتر است قبل از عقد قرارداد با خانه عقد موردنظرتان در مورد کیفیت غذا و نحوه پذیرایی صحبت کنید و مطمئن شوید که نوع غذا، منو و خدمات پذیرایی خانه عقد مورد نظر با استانداردها و سطح توقعتان همخوانی دارد.

بیشتر بخوانید:  چهار نکته درباره کابینت های گلاس

577u56h56y65 تشریفات عقد در کرج، نکات مهم در انتخاب تشریفات عقد شیک در کرج

ارائه خدمات با کیفیت اولویت باشد

مراسم عقد در محضر یا سالن‌های عقد پوشیده دارای تفاوت‌هایی می‌باشد، به عنوان مثال در سالن عقد فضای باز اغلب در کنار پذیرایی آماده به سرویس‌دهی برای وعده‌های شام و ناهار نیز می‌باشند، اکثراً دیزایین جایگاه عروس و داماد در سالن عقد فضای باز بسیار شگفت‌انگیز تر از فضای بسته می‌باشد پس با کمی سخت‌گیری در انتخاب سالن عقد می‌توانید صحنه‌ای دل‌‍نشین با حضور عروس و داماد را در خاطرات خود ثبت کنید.

سفره عقد شیک با اکسسوری‌های با کیفیت و جذاب

یکی دیگر از ویژگی‌های یک خانه عقد خوب و مجلل، داشتن یک سفره عقد شیک و امکان تغییر تزئینات و اکسسوری‌های آن مطابق با سلیقه زوجین است. بنابراین حتماً این مورد را در نظر داشته باشید و تصویر ذهنی از سفره عقد رویاییتان را با مدیریت سالن عقد یا مسئول سفره‌آرایی آن در میان بگذارید.

عکاس و فیلم‌بردار

برخی از سالن‌های عقد دارای فیلم‌بردار و عکاس اختصاصی و متخصص هستند که در این صورت شما دیگر نیاز به پرداخت هزینه‌ای به صورت جداگانه برای عکاس و فیلم‌بردار ندارید که این موضوع باعث می‌شود هم از لحاظ مالی و هم از لحاظ زمانی صرفه‌جویی کنید، اگر هم سالن عقد مدنظر شما دارای این مزیت نبود حتماً در انتخاب فیلم‌بردار و عکاس مراسمتان دقت کافی را به خرج دهید به دلیل این که آن ها ضامن ثبت خاطرات یک شب به یاد ماندنی برای شما هستند.

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …