انواع دستبندهای مینیمال و ساده

زیورآلات مینیمال در عین سادگی، زیبایی و جذابیت خاصی دارند، انواع دستبندهای مینیمال نیز جزء جواهرات و اکسسوری­هایی هستند که طراحی آن‌ها ساده و مدرن است.

برای آن دسته از افراد که به­دنبال خرید جواهراتی هستند که زرق و برق زیادی نداشته باشد و همواره بتوان آن‌ها را با انواع استایل­ها استفاده کرد، خرید این مدل­ها بسیار مناسب خواهد بود.

54yvg6bu7bu6 انواع دستبندهای مینیمال و ساده

برای آشنایی بیش‌تر با انواع مختلف این محصولات تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی با دستبندهای مینیمال

سبک مینیمال با تکیه بر سادگی، افراد را به سمت استفاده از زیورآلاتی با طراحی­های کوچک و خاص هدایت می­کند، دنبال­کنندگان این سبک از جواهراتی با ظاهر پیچیده و بزرگ دوری می­کنند.

بهتر است بدانید به کار بردن انواع دستبندهای مینیمال در دنیای مد و فشن از سال 2016 و 2017 آغاز شد و در طراحی آن‌ها از اشکال ریز به­شکلی زیبا استفاده می­شود.

انواع دستبندهای مینیمال

اگر شما برای خرید دستبند بیش‌تر تمایل به مدل‌های ساده و مینیمال دارید، بهتر است با انواع آن‌ها آشنایی داشته باشید. انواع این دستبندها را می­توان با بندهای چرمی، مرواریدی یا رشته­های ظریف طلا خریداری کرد.

مدل­هایی با اشکال هندسی

استفاده از شکل­های کوچک مربع، مستطیل، مثلث و دایره در حال حاضر یکی از زیباترین مدل­های دستبند مینیمال به­شمار می­رود. شما می­توانید از اشکال مختلف این دستبندها در کنار هم، به­صورت تکی یا همراه با ساعت مچی استفاده کنید.

مدل بنگل

انواع دستبندهای بنگل، قفل ندارند و قسمت رویی آن‌ها باز است. دو سر باز این مدل گاهی با اشکال ظریف طراحی می­شود، شما می­توانید انواع این مدل را با هر لباس و استایلی هماهنگ کنید.

بیشتر بخوانید:  رزرو نوبت دکتر آنلاین، معجزه‌ای در صنعت درمان پزشکی

مدل قلبی­شکل

طرحی به­شکل قلب که برای تزیین بیش‌تر گاهی در یک قسمت از آن نگین کوچکی با رنگ­های مختلف قرار داده می­شود و بند آن می­تواند نخی، بافت یا زنجیر طلا باشد.

مدل زنجیری ساده

یکی از مدل­های خاص که فقط از یک یا 2 ردیف زنجیر نازک و ظریف در کنار هم استفاده شده است و گاهی چند مهره روی آن قرار می­دهند.

g54y5u675uh انواع دستبندهای مینیمال و ساده

اصول استفاده از دستبندهای مینیمال

  • در ابتدا دقت داشته باشید که انواع دستبند مینیمال باید با لباس و تیپ شما هماهنگی لازم را داشته باشد؛ بنابراین رنگ و طرح آن را به­گونه­ای انتخاب کنید که با بیش‌تر لباس­های شما ست شود.
  • می­دانیم که سادگی اصل اول در این سبک است؛ بنابراین سعی کنید هنگام استفاده از آن دیگر اکسسوری­های خود را نیز متناسب با آن انتخاب کنید.
  • برای استفاده از انواع دستبندهایی که بندهای رنگی دارند، بهتر است مدل­هایی را با رنگ خنثی انتخاب کنید که به سبک مینیمال نزدیک­تر باشد.
  • یک دستبند زنجیری ساده با سنگ قیمتی کوچک روی آن که می­تواند با رنگ لباس شما هم­خوانی داشته باشد.
  • هنگامی که از دستبند استفاده می­کنید، بهتر است زیورآلات دیگر مانند گوشواره و گردنبند را کنار بگذارید، تا استایل مینیمالیستی شما بیش‌تر حفظ شود.
  • اجازه ندهید دستبند با آستین لباس درگیر شود، زیبایی این مدل­ها زمانی است، که زمینه آن‌ها پوست شما باشد تا بیش‌تر به چشم بیاید.
  • استفاده از چند زنجیر ساده یا مدل­­هایی با اشکال هندسی مختلف در کنار هم زیبایی بیش‌تری ایجاد می­کند.
  • حتی می­توانید از چندین رنگ متفاوت در کنار هم استفاده کنید؛ بنابراین در زمان خرید آنلاین طلا در نظر داشته باشید که رنگ­های پلاک طلا سفید و زرد است و بندهای بافت یا مرواریدی هم تنوع بالایی دارند که قرارگیری چند رنگ در کنار هم زیباتر به­نظر می­رسد.
بیشتر بخوانید:  بررسی ماندگاری لیفت صورت، عوارض و مزایا [آپدیت 2023] ✔️

fty45yge6y65 انواع دستبندهای مینیمال و ساده

نکاتی که باید برای خرید آنلاین دستبند طلا بدانید

اگر قصد خرید دستبند طلا دارید، بهتر است در ابتدا اندازه دور مچ خود را در نظر بگیرید تا در هنگام خرید اینترنتی طلا با مشکل مواجه نشوید؛ البته نمونه­های مختلف با بند قابل تنظیم نیز می­تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

به ظرافت و جزئیات به کار رفته در طراحی دستبند نیز دقت کنید، توجه به این نکته به شما کمک می­کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

در نظر داشته باشید که انواع دستبندهای مینیمال وزن کم‌تری در مقایسه با دیگر مدل­ها دارند؛ بنابراین با صرف هزینه­ای کم‌تر می­توانید مدل­های مختلف و شیکی از آن‌ها را تهیه کنید.

عیار طلا هم اغلب برای افرادی که به خلوص طلا اهمیت می­دهند، مهم تلقی می­شود بنابراین در هنگام انتخاب مدل مورد نظرتان به این فاکتور نیز دقت کنید.

4yvyh6u776u انواع دستبندهای مینیمال و ساده

نکاتی برای نگهداری دستبندهای طلا

نگهداری از دستبند طلا صرفاً به­معنی جلوگیری از دزدیده شدن آن نیست، شما از زیورآلات به­دلیل زیبایی ظاهری و درخشندگی آن‌ها استفاده می­کنید.

مراقبت از انواع دستبندها و جوهرات ساخته­شده از طلا کار سختی نیست؛ تنها لازم است برخی از نکاتی که در ادامه گفته می­شود، رعایت کنید.

  • جواهرات مختلف را به ­صورت جداگانه نگهداری کنید؛ برخی افراد تمام زیورآلات خود را در یک جعبه قرار می­دهند که این کار باعث سایش بین جواهرات می­شود و به مرور زمان از زیبایی آن‌ها می­کاهد، در ضمن ظرافت بند دستبندهای مینیمال در صورت مراقبت غیراصولی می­تواند گره بخورد یا بر اثر گیر کردن به دیگر جواهرات بریده شود.
  • دستبند خود را بشویید؛ وقتی از یک دستبند به­صورت روزانه و مرتب استفاده می­کنید، احتمال دارد گرد و غبار یا چربی طبیعی بدن روی آن بماند و حالتی کدر را ایجاد کند؛ بنابراین شستن آن‌ها در کیفیت و زیبایی ظاهری تاثیر می­گذارد.
  • از قرار دادن دستبندها در معرض حرارت خودداری کنید؛ دستبندهای مینیمال با بند چرمی، بافتی یا مرواریدی در معرض حرارت شدیداً آسیب می­بیند. اگر روی دستبند شما سنگ­های کوچک و قیمتی کار شده باشد نیز در مقابل حرارت ممکن است خراب شود.
  • 56Y56U77B5HU انواع دستبندهای مینیمال و ساده
بیشتر بخوانید:  سایبان چتری

جمع­بندی

بسیاری افراد به سبک طراحی مینیمال و ساده برای استایل و ظاهر خود علاقه زیادی دارند، انواع دستبندهای مینیمال نیز جزء مواردی است که ساخت آن‌ها بسیار ظریف و ساده است.

از انواع آن‌ها می­توان به مدل­هایی با اشکال هندسی، قلبی­شکل، بنگل، زنجیرهای ساده و طرح­های خاص اشاره کرد که می­توانید آن‌ها را با استایل مینیمالیستی مورد علاقه خود هماهنگ کنید.

یکی از موارد مهم برای خرید دستبند طلا توجه به اندازه مچ، ظرافت و عیار طلا است، بهتر است برای حفظ زیبایی این زیورآلات نکات مربوط به نگهداری آن‌ها را جدی بگیرید.

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …