اقامت فرانسه و فرصت‌های آن برای ایرانیان

35g4vbyg46y5b6yu اقامت فرانسه و فرصت‌های آن برای ایرانیان

فرانسه به عنوان یکی از کشورهای جذاب علاقه بسیاری از ایرانیان است. این کشور امکانات و فرصت‌های فراوانی را برای آنها فراهم می‌کند. از فرهنگ، هنر، تحصیلات و کار گرفته تا زندگی شهری، همه و همه در فرانسه مزایای زیادی دارند که می‌تواند برای ایرانیان جذاب باشد. در این مقاله به بررسی برخی فرصت‌های مختلفی که پس از اقامت فرانسه برای ایرانیان وجود دارد، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

اقامت فرانسه – اخذ اقامت سریع کشور فرانسه 2023 – النورا

فرصت‌های پس از اقامت فرانسه

تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه

یکی از مزایای اقامت فرانسه داشتن شانس ادامه تحصیل در فرانسه است. دانشگاه‌های فرانسه دارای مراکز پژوهشی بسیار قوی و برجسته‌ای هستند که در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کنند. ایرانیان می‌توانند پس از اقامت فرانسه برای تحصیل در این دانشگاه‌ها اقدام کنند و از فرصت‌هایی مانند دریافت دانشنامه بین المللی، انجام پژوهش و شرکت در برنامه‌های تحصیلی متنوع بهره مند شوند. همچنین از مزایای تحصیل در فرانسه، می‌توان به دسترسی به آموزش با کیفیت بالا و فرصت یادگیری زبان فرانسه، اشاره نمود.

اما ادامه تحصیل پس از اقامت فرانسه برای برخی ایرانیان ممکن است کمی پیچیده باشد. نحوه درخواست برای دانشگاه‌های فرانسه، پیدا کردن و انتخاب برنامه مناسب و نحوه درخواست ویزای دانشجویی از آن دست پیچیدگی‌ها هستند. گرچه نکاتی که باید برای افزایش شانس پذیرش، مانند یادگیری زبان فرانسه و داشتن پیشینه تحصیلی ممکن است از این پیچیدگی بکاهد.

کار در شرکت‌های فرانسوی

بسیاری از ایرانیان برای کار در شرکت‌های فرانسوی اقدام به اخذ اقامت فرانسه می‌کنند. چرا که فرانسه دارای بازار کار پویا و پیشرفته‌ای است و شرکت‌های فرانسوی، شرکت‌های بزرگ و قدرتمند جهانی هستند. ایرانیان می‌توانند برای کار در این شرکت‌ها اقدام کنند و از فرصت‌هایی مانند کار با تیم‌های بین المللی، یادگیری زبان فرانسه و بهبود فرصت‌های حرفه‌ای خود بهره مند شوند.

اما لازم به ذکر است که دانشجویان بین المللی که مایل به یافتن کار در فرانسه پس از اتمام تحصیل خود هستند، باید الزامات قانونی برای کار در فرانسه، از جمله دریافت مجوز کار یا ویزا که به آنها اجازه کار می‌دهد، رعایت کنند. همچنین توصیه می‌شود که قبل از فارغ‌التحصیلی در پی شغل ایده آل خود باشند.

بیشتر بخوانید:  معرفی دوره های تخصصی آموزشگاه کامپیوتر

دانشجویان ایرانی که اقامت فرانسه را دریافت کرده‌اند برای یافتن شغل می‌توانند به آگهی‌های آنلاین، آژانس‌های شغلی و آگهی‌های شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند. توصیه می‌شود که رزومه خود را با بازار کار فرانسه تطبیق دهند و برای مصاحبه‌هایی که به زبان فرانسه انجام می‌شود آماده باشند.

اهمیت مهارت‌های زبانی در یافتن کار در فرانسه بسیار بالاست و بهتر است دانشجویان بین‌المللی برای یادگیری و تمرین زبان فرانسه خود حتی پس از فارغ التحصیلی ادامه دهند. همچنین توصیه می‌شود که به دنبال خدمات شغلی در دانشگاه‌های خود باشید یا با یک مربی حرفه‌ای کار کنید تا سابقه درخشانی برای خود داشته باشید. در این صورت پیدا کردن شغل خوب با درآمد بالا در فرانسه راحت تر خواهد بود.

فرصت‌های کارآفرینی

فرانسه کشوری است که فرصت‌هایی بسیاری برای کارآفرینان دارد. اقتصاد پایدار، محیط کسب و کار مطلوب و نیروی کار ماهر آن را به مقصدی ایده آل برای مدیرانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار یا گسترش آن در اروپا هستند تبدیل کرده است.

از طرفی راه اندازی یک شرکت در فرانسه نسبتاً ساده است و فرآیند ثبت کسب و کار تنها چند روز طول می‌کشد. همچنین منابع مختلفی برای کمک به کارآفرینان، از جمله انکوباتورهای کسب و کار، شتاب دهنده‌ها و گروه‌های شبکه وسوسه اقامت فرانسه را برای کارآفرینان افزایش داده است.

یکی از جذاب ترین جنبه‌های کارآفرینی در فرانسه، حمایت ارائه شده توسط دولت فرانسه است. دولت فرانسه سیاست‌های مختلفی را برای تشویق کارآفرینی اجرا کرده است و برنامه‌های مالی متعددی را برای کمک به راه اندازی استارت آپ‌ها راه اندازی کرده است. همچنین مشوق‌های مالیاتی و سایر مزایای مالی برای کارآفرینان به وجود آمده است تا کارآفرینان را برای اقامت فرانسه جذب کند.

از دیگر مزایای راه اندازی کسب و کار در فرانسه، موقعیت این کشور در قلب اروپا است. این امر دفتر کار فرانسه را به پایگاهی عالی برای گسترش و رشد در سایر بازارهای اروپایی و دسترسی به منابع بزرگ استعدادهای این قاره تبدیل می‌کند.

فرانسه یک مقصد عالی برای ایرانیان کارآفرین است. کسانی که به دنبال راه اندازی یک تجارت بین المللی هستند. ایرانیان می‌توانند برای شروع کسب و کار در فرانسه اقدام کنند و از فرصت‌هایی مانند دریافت حمایت‌های مالی و فنی، دسترسی به بازارهای اروپایی و توسعه تجارت خود بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:  موارد مصرف برنج سرلاشه و برنج نیم دانه

تجربه فرهنگی

فرانسه کشوری غرق در تاریخ و فرهنگ است. آشنایی با این تاریخ و فرهنگ برای افرادی که موفق به اقامت فرانسه شده باشند. یکی از بهترین تجربیات فرهنگی در فرانسه، کاوش در موزه‌ها و گالری‌های مشهور جهان مانند موزه لوور (Louvre Museum)، موزه اورسی (Musée d’Orsay) و مرکز پمپیدو (The Centre Pompidou) است.

از دیگر تجربه‌های فرهنگی منحصر بفرد در فرانسه، حضور در یک اجرا در اپرا گارنیه (Opéra Garnier) در پاریس، یکی از مشهورترین خانه‌های اپرای جهان است. بازدیدکنندگان می‌توانند از معماری آراسته سالن لذت ببرند و از اجرای در سطح جهانی در محیطی واقعا فراموش نشدنی خاطره بسازند.

برای کسانی که به دنبال غوطه‌ور شدن در آشپزی و شراب فرانسوی هستند، این کشور انواع تورهای غذا و نوشیدنی مانند منطقه شامپاین (Champagne) را دارد؛ جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند برخی از بهترین نوشیدنی‌های جهان را امتحان کنند.

کاخ ورسای از دیگر تجربه‌های فرهنگی است که باید در فرانسه به دیدن آن رفت، جایی که بازدیدکنندگان می‌توانند از کاخ مجلل و باغ‌های وسیع آن خاطره بسازند. این‌ها همه آثار گردشگری هستند که گواهی بر تاریخ غنی و میراث هنری این کشور می‌دهند.

34tv3ey5b54yb5u6n567in86 اقامت فرانسه و فرصت‌های آن برای ایرانیان

ویزای قابل تبدیل به اقامت دائم

ایرانیان دارای اقامت فرانسه با ویزای شغلی، تحصیلی یا کارآفرینی می‌توانند اقامت دائم فرانسه را دریافت کنند. برای این کار لازم است حداقل پنج سال به طور دائم در فرانسه زندگی کنند. منظور از اقامت دائم این است که ایرانیان دارای اقامت فرانسه حداقل باید ۱۸۳ روز در سال را در کشور سپری کنند. اگر شرایط خاصی را داشته باشند می‌توانند برای شهروندی فرانسه درخواست دهند.

اجازه اقامت دائم به طور کلی برای ده سال صادر می‌شود که در طی آن خود فرد و اعضای خانواده او می‌توانند آزادانه در هر نقطه از اتحادیه اروپا اقامت داشته باشند، سفر کنند و به دنبال کار باشند. علاوه بر این، همه افراد خانواده مجاز به استفاده از امکانات پزشکی و آموزشی عمومی در هر نقطه از اتحادیه اروپا خواهند بود.

بیشتر بخوانید:  دفتر کار افراد مشهور؛ از مرکل و کلینتون تا ایلان ماسک و وارن بافت (+عکس)

مدارک عمومی

تعداد دقیق مدارک مورد نیاز برای اهداف درخواست، به نوع اقامت فرانسه و همچنین شرایط خاص فرد بستگی دارد. با این حال، مطابق با الزامات عمومی در اتحادیه اروپا، به احتمال زیاد فرد باید موارد زیر را به همراه داشته باشد:

  • مدارک هویتی و پاسپورت فرد (این مورد باید حداقل سه ماه دیگر اعتبار داشته باشد).
  • ازدواج و گواهی‌های دیگر برای اثبات رابطه فرد با اعضای خانواده.
  • هرگونه قبض آب و برق، قرارداد خرید یا اجاره یا صورتحساب بانکی برای تایید آدرس محل سکونت فرد در فرانسه.
  • در صورت مالکیت ملک در کشور فرانسه، گواهی نقل و انتقال ملک و مدرکی مبنی بر اینکه مالیات ملک را به روز پرداخت شده است.
  • گواهی پلیس بین مرزی اتحادیه اروپا، که شامل کشور مبدا و کشور محل اقامت دائم واقعی فرد را نشان می‌دهد.
  • بیمه درمانی حداقل ۳۰ هزار یورو.
  • گواهی پزشکی مبنی بر عدم ابتلا به ایدز و سل.
  • شماره مالیات محلی.
  • اثبات داشتن حساب در یک بانک فرانسوی.
  • مدرک زبان مهارت پایه در زبان فرانسه (در برخی موارد).
  • تأیید وجوه و درآمد کافی در خارج از اتحادیه اروپا، که ممکن است غیرفعال یا فعال باشد، مانند اشتغال، خوداشتغالی، شرکت خصوصی، درآمد اجاره، صندوق بازنشستگی، سرمایه گذاری یا قراردادهای دلالی؛ که در برخی موارد تایید وجوه به تنهایی کافی است.
  • فرم درخواست CERFA ۱۴۵۷۱-۰۵ که به زبان فرانسه تکمیل شده باشد.
  • سه عکس رنگی در اندازه پاسپورت.

کلام آخر

از آنجایی که فرانسه یکی از کشورهای جذاب جهان برای گردشگری و زندگی است، بسیاری از ایرانیان ممکن است به دنبال فرصت‌های زندگی در این کشور باشند. در این مقاله فقط به بخشی از فرصت‌های پس از اقامت فرانسه اشاره شد. فرصت‌هایی که برای ایرانیان پس از اقامت فرانسه وجود دارد بیشمار است. تنها کافی است خود فرد نگاه فرصت‌طلب و خلاق داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر جهت مهاجرت به فرانسه و اخذ اقامت فرانسه به النورا مراجعه کنید.

 

پایان رپورتاژ اگهی

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …