موارد مصرف برنج سرلاشه و برنج نیم دانه

34frc35fc3 موارد مصرف برنج سرلاشه و برنج نیم دانه

بی شک تا کنون با اصطلاحاتی همچون سرلاشه و نیم دانه در هنگام خرید برنج روبرو شده اید. با این حال ممکن است عدم آگاهی از موارد مصرف و تفاوت های این دو دسته، باعث سردر گمی شما در زمان تهیه برنج شود. در برخی موارد نیزعدم شناخت درست برنج ها باعث می شود تا نتوانید انتخابی مناسب و در عین حال به صرفه داشته باشید.

معرفی برنج سرلاشه و نیم دانه

پس از برداشت برنج، نوبت به جداسازی سبوس آن در کارخانه ها خواهد رسید. در پروسه سفید سازی دانه های ضعیف تر ممکن است لب پریده و یا شکسته شوند. بنابراین کارخانه معمولا محصول خروجی را در چهار دسته متفاوت و با توجه به اندازه دانه ها طبقه بندی می کنند. این دسته ها به ترتیب اندازه دانه ها عبارت اند از: برنج کامل، سرلاشه، لاشه و نیم دانه.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) حاشیه‌هایی از مسابقه اسب دوانی کنتاکی دربی ۲۰۲۱

برنج سرلاشه

پس از برنج کامل، بهترین برنج از لحاظ کیفیت دانه ها، برنج سرلاشه می باشد زیرا حدود 60 تا 70 درصد از حجم آن برنج سالم می باشد و برنج شکسته موجود معمولا لب پریده و یا به اندازه دو سوم حالت کامل خود می باشد.

برنج نیم دانه

در میان دسته بندی های بالا کوچکترین اندازه متعلق به برنج های نیم دانه است. سایز این برنج معمولا نصف برنج کامل و یا کمتر از آن می باشد. در واقع می توان گفت ریزترین برنج موجود در بازار را برنج نیم دانه می نامند.

موارد مصرف برنج سرلاشه و نیم دانه

قبل از هر چیز باید بدانید که کیفیت برنج در حالت سرلاشه و نیم دانه تغییر نمی کند. برای مثال برنج نیم دانه و یا سرلاشه هاشمی دارای همان عطر و طعم برنج کامل است. با توجه به این نکته می توان گفت بهترین انتخاب برای مصارف روزانه و خانگی برنج سرلاشه می باشد. دلیل این موضوع قیمت پایین تر برنج سرلاشه می باشد زیرا هرچه اندازه برنج خوردتر می شود، به همان نسبت هزینه کمتری را باید پرداخت کنید. درواقع شما با خرید برنج سرلاشه در کنار داشتن ظاهری قابل قبول از کیفیت و عطر برنج کامل بهره خواهید برد.

بیشتر بخوانید:  رژیم کانادایی چیست؟ لاغری در 15 روز!

3cf35tf3 موارد مصرف برنج سرلاشه و برنج نیم دانه

برنج نیم دانه نیزدر بسیاری از موارد قابل مصرف می باشد و به دلیل قیمت پایین طرفداران خود را جذب نموده است. در واقع همانطور که مطرح شد، کیفیت برنج با کاهش سایز آن پایین نخواهد آمد. پس اگر ظاهر برنج برای شما اهمیتی ندارد می توانید از برنج های نیم دانه در سفره خود استفاده کنید. البته عمدتا از این برنج در پخت سوپ، شیر برنج و شله زرد استفاده می شود. دلیل این امر هضم آسان و پخت سریع برنج نیم دانه است.

بنابر مطالب ذکر شده می توان گفت برنج های سرلاشه و نیم دانه به دلیل داشتن مزایایی همچون قیمت پایین تر و کیفیت یکسان با برنج سالم مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرند. همچنین به افراد دارای مشکلات گوارشی پیشنهاد می شود که از این نوع برنج استفاده نمایند زیرا هضم آسان و سریعتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) روز ملی فیل

 

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …