بیوگرافی ستاره اسکندری

 %name بیوگرافی ستاره اسکندری

 ستاره اسکندری (متولد ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در تربت حیدریه) هست

ستاره اسکندری (متولد ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در تربت حیدریه) هنرمند ایرانی سینما و تلویزیون هست. ستاره اسکندری دانشجوی گرایش مترجمی زبان بود اما به خاطر کار در تئاتر از ادامه تحصیل انصراف داد و …

ستاره اسکندری (متولد ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در تربت حیدریه) هنرمند ایرانی سینما و تلویزیون هست. محبوبیت او بیشتر به خاطر بازی در سریال‌های تلویزیونی هست که آن را از سال ۱۳۷۳ ابتدا کرده، مخصوصاً سریال نرگس که بعد از رحلت پوپک گلدره نقش بازي كردن نرگس را در آن بازی می‌کرد. او برنده پاداش بهترین هنرمند زن در جشنواره تئاتر فجر ۱۳۷۹ برای بازی در نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» شده هست.

زندگی و پیشه ستاره اسکندری
ستاره اسکندری دانشجوی گرایش مترجمی زبان بود اما به خاطر کار در تئاتر از ادامه تحصیل انصراف داد. از تئاتر ابتدا کرد و 3 بار هم کاندید دریافت پاداش از جشنواره تئاتر دانشجویی شد. ابتدا کار او در سینما با بازی در فیلم «حریف دل» عبدالرضا گنجی در سال ۱۳۷۵ بود. او 2 خواهر هنرمند به نام‌های لاله اسکندری (هنرمند) و سارا اسکندری (چهره پرداز) دارد. ستاره همچنین برادرزاده عبدالحسین اسکندری گوینده و مجری رادیو و تلویزیون هست و او برادر عکاسی به نام سیامک اسکندری دارد.

ستاره اسکندری در سریال های نظیر: نرگس، صورتحساب 8، دندون طلا، حیرانی، ماه مهربان، ایستگاه، پشتیبان و مسافر ری حضور داشته هست. اسکندری در تئاتر هم با بزرگانی مثل بهرام بیضایی، محمد رحمانیان و داوود میر باقری همکاری کرده هست و در سال 79 پاداش بهترین هنرمند زن جشنواره تئاتر فجر را برای نمایش سعادت لرزان مردمان تیره روز و دومین پاداش اش به عنوان هنرمند برتر جشنواره تئاتر، در سی و سومین دوران و برای بازی در نمایش هم هوایی را به دست آورد.

%name بیوگرافی ستاره اسکندری ستاره اسکندری هنرمند ایرانی سینما و تلویزیون هست

با ستاره اسکندری گفت و گویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

برگشت دوباره به تلویزیون
ستاره اسکندری: اولین بار در كاری به نام « ایستگاه آذر » كه تهیه‌كننده آن كار آقای ایرج محمدی بودند، با ایشان همكاری داشتم و بعدها بعد از چند سال تجربه پیروز « نرگس » را داشتم كه باز هم ایشان تهیه‌كننده كار بودند؛ به همین خاطر وقتی این بار پیشنهاد كار را دادند و توضیحاتی از نقش بازي كردن را ارائه كردند احساس خوبی پیدا كردم تا جایی كه بعد از حدود 3 سال دوری از تلویزیون پذیرفتم در خدمت این پروژه باشم. از سویی آقای محمدی كارگردان كار بودند كه او را بیشتر به عنوان فیلمنامه‌نویس می‌شناختم كه فیلمنامه‌هایش را دوست داشتم چون نگاه انسانی خوبی در كارهایش دارد. در كنار اینها گروه هنرمندان و عوامل خوبی در كار هستند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی بهاره افشاری

اطمینان من به نام‌ها
ستاره اسکندری: به نوعی وجود نام‌هایی مشابه آقای محمدی به عنوان تهیه‌كننده كه متخصص و با تجربه در كارشان هستند سبب اطمینان من می‌شود. من آمده از تئاتر و بعد هم بچه تلویزیون هستم كه در آن سال‌ها كار پیشه‌ای انجام داده‌ام. واقعیت این هست كه اگر شناخت و شهرتی در مورد من است همه آن را مدیون تلویزیون هستم؛ به همین خاطر هم این آلرژی‌ها را دارم و دلم نمی‌خواهد كه اتفاق ناخوشایندی بیفتد و ریزش بیننده داشته باشم چون برایم خیلی مهم هست. حتی وقتی از تلویزیون دوری می‌گیرم به تندی دلتنگ آن می‌شوم. من دست برقضا جزو بازیگرانی هستم كه به تندی مدیوم تلویزیون را دوست دارم. از سویی مردم را دوست دارم و هیچ رسانه‌ای به اندازه تلویزیون تو را با مردم صمیمی نمی‌كند.

نگاه بدبینانه‌ای ندارم!
ستاره اسکندری: من خیلی نگاه بدبینانه‌ای ندارم و ترجیحم این هست كه در كار اعتمادم را به انسان‌هایی كه می‌شناسم حفظ كنم. بعد هم به نظرم پرکاری پیشه‌ای انسان‌ها یك برآیندی دارد و زمینه تو با آنها بریدن نمی‌شود؛ حتی اگر در كارشان بازی نكنی اما پرکاری‌شان را رصد می‌كنی و در عملکرد كماكان آلرژی‌های آنها را می‌شناسید. از طرفی به این معتقدم كه آدمیزاد جایزالخطاست و فكر می‌كنم با یكی، 2 كار زمینه فعالیت‌های تو از بین نمی‌رود. مردم ما خیلی هوشمند هستند. هنوز بعد از سال‌ها كه از پخش سریال « نرگس » یا « مرگ تدریجی یك رویا » می‌گذرد مردم من را با آن كارها به یاد دارند.

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی لاله اسکندری

بالاتر از سیاهی نیست
ستاره اسکندری: احساس می‌كنم این روزها وقاحت بیشتری پیدا كرده‌ام. البته وقتی در زندگی مسائل مختلفی را تجربه می‌كنی مثل مرگ عزیزانت، نگاهت به همه چیز عوض می‌شود. من بعد از فوت عموی زیاد عزیزم، عبدالحسین اسكندری كه واقعا به هم خیلی نزدیك بودیم و به نوعی حكم یك برادر بزرگتر را برای ما داشت، این احساس را پیدا كردم. وقتی كه ایشان را از دست دادم، حس كردم حدی از تلخی را تجربه كردم كه دیگر بالاتر از آن چیزی وجود ندارد. بنابراین 2 عكس‌العمل نشان می‌دهی؛ یا درگیر آن فضا می‌شوی و زندگی‌ات را سیاه می‌كنی و یا اینكه به این عملکرد می‌رسی كه بالاتر از سیاهی رنگی نیست.

درك مفهوم زندگی
ستاره اسکندری: زیاد منتظر آینده و آمدن آن نیستم. برخلاف دهه 20 سالگی‌ام، این روزها هیچ شتاب‌ای برای آمدن به فردا ندارم. آن زمانه انگار درك درستی از مفهوم زندگی نداشتم ولی در 41 سالگی مفهوم زندگی را به خوبی درك كرده‌ام و در عملکرد هیچ شتاب‌ای برای آمدن به فردا ندارم ولی در عین حال آگاه به این موضوع هستم كه فردا و فرداها چقدر سریع و سریع دنبال هم می‌دوند و گاهی اوقات به خودم می‌گویم چقدر خودمان را درگیر رقم و رقم كرده‌ایم.

ما خلقی هستیم كه آواز خروس را فراموش كرده و مدام خودمان را درگیر اعداد و ارقام كرده‌ایم؛ در حالی‌كه طبیعت كار خودش را می‌كند اما ما با این اعداد و ارقام دوست داریم به یك كمیت و سرشماری برسیم كه در عملکرد آن كیفیت را از دست داده‌ایم. حس می‌كنم الان دلم نسبت به دهه 20 زندگی‌ام جوان‌تر هست.

دوست‌داشتن زندگی
ستاره اسکندری: حس می‌كنم كه دیگر چیزی برای اضطراب وجود ندارد. البته اگر بخواهم راستش را بگویم تنها ترسی كه دارم اضطراب از جان هست. البته‌ منظورم نفس مرگ هست. هنوز با مرگ آنچنان كنار نیامده‌ام و خیلی هم دوست ندارم به آن فكر كنم. خیلی زندگی را دوست دارم؛ مخصوصا بوی زندگی را دوست دارم و می‌توانم بگویم تنها ترسی كه دارم مرگ هست. تنها در مساوی مرگ هست كه حس استیصال دارم، 9 حتی بیماری. به نظر من در بیماری‌ها امید وجود دارد ولی در مرگ با خودم می‌گویم: «چقدر لوس؛ این همه زحمت كشیدیم خب اکنون چه می‌شود. بازهم در این دنیا باشیم. » (باخنده)

بیشتر بخوانید:  بیوگرافی امین حیایی

%name بیوگرافی ستاره اسکندری

لاله اسکندری خواهر ستاره اسکندری

رابطه من و لاله
ستاره اسکندری: رابطه زیاد خوبی با لاله و به صورت كلی اعضای خانواده‌ام دارم و معمولا همواره در كنار هم هستیم ولی دوست ندارم به صرف اینكه خواهر بزرگتر هستم، دیدگاه‌ها و نگاه خود را به خواهرم و یا حتی دیگران تحمیل كنم. هر انسانی جهان‌بینی خودش را دارد كه آن را با كسب تجربیات مختلف در زندگی و كارش به دست آورده. من و لاله مثل 2 دوست صمیمی در كنار هم هستیم، گفت‌وگو و درددل كردن یكی از دوست‌داشتنی‌ترین كارهایی هست كه بین ما رخ می‌دهد ولی با این حال هركدام دنیا و نگاه خودمان را داریم.

اتفاقات غیرقابل باور
ستاره اسکندری: افسوس‌های زندگی‌‌ام خیلی كم شده هست. مفاهیم امید، آرمان، افسوس و … كه در طی قرون و اعصار برای ما ساخته شده‌اند كه به نظرم كمی ما را از اصل زندگی دور می‌كنند، برای من مفاهیم خود را از دست داده‌اند. همیشه با خودم آرزو می‌كنم كه این نگاه زندگی، حق همه انسان‌هاست و چقدر بد كه مردمانی در گوشه‌هایی از این دنیا درگیر جنگ هستند و برخی آواره و كشته می‌شوند.

بچه‌هایی كه واقعا بی‌تقصیر كشته می‌شوند و با خودم می‌گویم چرا سیاستمداران نگاه جدی به این كشته شدن‌ها ندارند. همه حق داشتن زندگی آرام را دارند. آنقدر نعمت روی كره خاكی وجود دارد كه همه می‌توانند از یك زندگی مساوی لذت ببرند؛پس  چرا باید این اتفاق‌ها رخ بدهد. همیشه با خودم می‌گویم چرا از مرگ كسی نمی‌ترسند، چرا از اینكه به آسودگی بچه‌ها را می‌كشند، نمی‌ترسند، چرا از اینكه حق زیست را به آسودگی از دیگر انسان‌ها می‌گیرند نمی‌ترسند. این موضوعات برایم باورپذیر نیست!

تصاویر ستاره اسکندری

   %name بیوگرافی ستاره اسکندری

ستاره اسکندری و خواهرش لاله اسکندری

تصاویر لاله اسکندری خواهر ستاره اسکندری

 %name بیوگرافی ستاره اسکندری

عکسها های ستاره اسکندری

تصاویر Instagram ستاره اسکندری

 %name بیوگرافی ستاره اسکندری

عکسها خواهر ستاره اسکندری

 %name بیوگرافی ستاره اسکندری

عکسها های جدید ستاره اسکندری

منبع

مطلب پیشنهادی

زندگینامه فاطمه گودرزی

سرگذشت: فاطمه گودرزی فاطمه گودرزی 19 تیر سال 1342 در تهران چشم به جهان گشود. …