بررسی خواص سرمه چشم آسارا محبوبترین سرمه ایران

سرمه چشم از قدیم به دلیل خواص دارویی و زیبایی‎اش مورد استفاده قرار می‎گرفته است. از آن زمان برای درمان انواع بیماری ‎های چشمی و بهبود سلامت چشم استفاده می‎شد. سرمه در حال حاضر به عنوان آرایش چشم توسط مردان و زنان استفاده می‎شود.

این محصول در آرایش چشم بسیار محبوب است. علاوه بر این، سرمه چشم می‌تواند به عنوان درمانی برای برخی مشکلات چشمی مانند التهاب و سوزش چشم ها هم به کار گرفته شود .سرمه هزاران سال است که به عنوان خط چشم استفاده می‎شود و حتی در گذشته برای درمان بیماری‎ های چشمی مورد استفاده دارویی قرار می‎گرفت.

و حتی فواید آن امروزه هم در برخی از مطالعات علمی نشان داده شده است.

e4r34t45yb46by6u76u بررسی خواص سرمه چشم آسارا محبوبترین سرمه ایران

در این مقاله، درباره فواید و خرید سرمه چشم آسارا میخوانید و با آن بیشتر آشنا می‎شوید.

این محصول انواع مختلفی دارد مانند: سرمه اثمد، عناب و کافوری و … که سرمه چهارمغز، یکی از محبوبترین نوع سرمه هاست که هم خواص درمانی دارد و هم برای زینت استفاده می شود. در طب سنتی به عنوان درمان خاص برای برخی از بیماری‌ها کاربرد دارد. خواص سرمه چهارمغز برای چشم، شامل تسکین درد و التهاب چشم، کاهش قرمزی و سوزش، بهبود دید شبانه و رفع خستگی چشم می‌باشد. همچنین، با توجه به خواص ضدعفونی کننده سرمه چهارمغز، می‌تواند در درمان برخی عفونت‌های چشمی نیز مؤثر باشد

حتما بخوانید و مراقب باشید!

خواصی که گفته شد برای سرمه ای است که با ترکیبات چهارمغز واقعی و به روش سنتی ساخته شده باشد. در غیر این صورت طبق گزارشات بسیار زیادی که از مصرف کنندگان برخی از سرمه های رایج بازار داشتیم، اعلام کردند که سالهاست از سرمه استفاده نمیکنند!

و علت آن را هم سوزش، خارش، التهاب و حتی بعضا عفونت چشم بیان کردند.

علت این امر را از تولیدکنندگان قدیمی سرمه جویا شدیم و متوجه شدیم که تمام علت در ترکیبات و مواد اولیه مصرفی است! امکان بازکردن مطلب وجود ندارد! همینقدر بدانید بعضی از سودجویان به هر قیمتی حاضرند سهم بازار خود را افزایش بدهند.

بیشتر بخوانید:  سایت آرایش صورت، بررسی لوازم آرایشی، مراقبت مو و مراقبت پوست

محافظت در برابر اشعه خورشید

بر اساس مطالعات مدرن، سرمه در محافظت چشم در برابر تشعشعات مضر خورشید موثر است. در واقع ذرات سیاه و درخشان سرمه یک لایه نازک روی عدسی چشم‎ها تشکیل می‎دهند و از آنها در برابر اشعه‎ های مضر UV خورشید محافظت می‎کنند.  و با توجه به اینکه سرمه خاکستری تیره و براق است، به انعکاس تابش درخشان خورشید نیز کمک می‎کند.

  1. تقویت کننده نیتریک اکسید

مزیت اصلی ثانویه سرمه این است که باعث تولید نیتریک اکسید در چشم می‎شود. افزایش سطح نیتریک اکسید (NO) دارای طیف گسترده‎ای از فواید است که یکی از آنها بهبود توانایی سیستم ایمنی در مبارزه با عفونت‎ها می باشد.

نیتریک اکسید را نمی‎توان به عنوان دارو استفاده کرد، زیرا به سرعت و در عرض چند ثانیه تجزیه می‎شود. بنابراین راه‎ هایی برای تحریک تولید نیتریک اکسید در بدن وجود دارد که بهتر است. نیتریک اکسید شامل خواص ضد میکروبی، ضد تومور، باز کردن عروق، ضد التهابی و کاهش فشار داخل چشم است.

  1. ضد میکروب

به عنوان یک نکته جانبی، برخی از مطالعات به این موضوع پرداختند که آیا سولفید سرب (ماده تشکیل دهنده سرمه) دارای خواص ضد میکروبی است یا خیر. بر اساس آن مطالعات، سولفید سرب با افزایش سطح اکسید نیتریک در چشم، یک اثر ضد میکروبی ایجاد می‎کند.

42crf3v4tv54yb65un576i بررسی خواص سرمه چشم آسارا محبوبترین سرمه ایران

  1. بازکننده عروق

نیتریک اکسید یک گشادکننده عروق برای رگ های خونی است، به این معنی که رگ‎های خونی را گشاد می‎کند و اجازه می‎دهد تا خون بیشتری در گردش باشد. نیتریک اکسید جریان خون را در عصب بینایی، مشیمیه و شبکیه کنترل می‎کند. و برخی بیماری‎های چشمی که به دلیل عدم جریان خون مناسب در چشم ایجاد می‎شوند را کاهش می‎دهد.

  1. تنظیم فشار چشم
بیشتر بخوانید:  در هنگام خرید میز ناهار خوری به نکاتی باید توجه کنیم ؟

سرمه همچنین فشار داخل چشم (IOP) را کاهش می‎دهد. هنگامی که فشار داخل چشم خیلی زیاد باشد، منجر به آسیب چشمی مانند گلوکوم می‎شود.

گلوکوم نام بیماری‎های مختلف چشم است که به عصب بینایی آسیب می‎رساند و باعث از دست دادن بینایی می‎شود. اکسید نیتریک قادر به کاهش فشار داخل چشم و بهبود عصب بینایی چشم است. بنابراین سرمه که NO چشم را افزایش می‎دهد، می‎تواند به درمان گلوکوم در این زمینه کمک کند.

تفاوت بین خط چشم و سرمه

اگرچه سرمه و خط چشم قابل تعویض هستند، اما هنوز تفاوت ظریفی بین این دو وجود دارد که باید از آن آگاه باشید. سرمه عمدتا از ترکیبی از مواد طبیعی و دوده تولید می‎شود و از آنجا که ارگانیک است، برای چشم‎ها آرامش‎ بخش است و به محافظت از آنها در برابر عفونت کمک می‎کند. هدف از تولید سرمه، محافظت از چشم در برابر نور خورشید با تیره کردن ناحیه اطراف پلک بوده است.

از سوی دیگر، خط چشم به صورت مایع، ژل و مدادی عرضه می‎شود. از آنجایی که همیشه از اجزای ارگانیک ساخته نمی‎شود، ممکن است از سرمه برای چشم خشن‎تر باشد.

همچنین در مقایسه با سرمه، فاقد بافت ظریف و پوشش مخملی است. تفاوت اصلی بین سرمه و خط چشم این است که سرمه را می‎توان برای پلک بالا و پایین استفاده کرد، در حالی که خط چشم اغلب برای پلک بالایی استفاده می‎شود. خط چشم در پلک پایینی بسیار خطرناک است زیرا حاوی مواد شیمیایی است و ممکن است به چشم آسیب وارد کند.

چگونه سرمه را به چشم بزنیم؟

سرمه پودری بسیار نازک است که به راحتی پخش می‎شود. بنابراین، مداد سرمه را ابتدا در روغن زیتون یا آب فرو کنید، سپس آن را به سرمه بزنید. همچنین توصیه می‎شود از سرمه چوبی، فلزی یا شیشه‎ای استفاده کنید. از همان سمت چشم برای زدن مداد سرمه استفاده کنید، یعنی برای سرمه کشیدن به چشم راست، از دست راست استفاده کنید. چوب را موازی با چشم نگه دارید و آن را در قسمت داخلی پلک پایین قرار دهید. چشمان خود را ببندید و به موازات پلک خود آن را بکشید.

بیشتر بخوانید:  رشد سنگ های زنده؛ پدیده ای عجیب در رومانی

سرمه چشم چهار مغز آسارا

سرمه چهار مغز طبیعی آسارا علاوه بر زیبایی و خاصیت آرایشی، فواید بسیاری برای چشم به ارمغان می‎آورد. سرمه آسارا به طور کاملا طبیعی تهیه و تولید شده است و در آن از هیچگونه مواد شیمیایی و مضر استفاده نشده است. با وجود اینکه کشورهای عربی مهد بهترین سرمه چشم محسوب می شوند اما به دلیل کیفیت بالای این محصول، بسیاری از مصرف کنندگان سرمه آسارا ساکنین کشورهای عربی هستند و مایه مباهات و افتخار ایران است.

34der2f2t354y46buy56u بررسی خواص سرمه چشم آسارا محبوبترین سرمه ایران

این سرمه از دوده خالص مغزهای پر خاصیتی شامل گردو، بادام، فندق و پسته تهیه شده و فواید بسیاری مانند تقویت چشم و ابرو، رشد مجدد ابروهای ریخته شده و پیشگیری از ابتلا به آب مروارید دارد. سرمه چهار مغز آسارا می‎تواند بهترین جایگزین برای ریمل‎‎‎های شیمیایی و مضر باشد.

کلام آخر

سرمه فواید بی‎شماری برای چشم دارد. اما در برخی از مطالعات نشان داده شده است که سرمه ممکن است اثرات مضری بر سلامتی داشته باشد. که این اثرات مضر اغلب به دلیل ترکیبات نامناسب ایجاد می‎شود.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که برای تقویت چشم چه بخوریم؟ برای جواب این سوال شرکت آسارا یک مقاله کامل برگرفته از کتب طب سنتی را برای شما جمع آوری کرده است.

لینک آن را برایتان گذاشتیم و پیشنهاد میکنیم حتما آن را مطالعه کنید چرا که اطلاعات مفیدی از غذاها و روش های طبیعی تقویت چشم به شما آموزش داده خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: جدیدترین متد درمان ریزش مو فقط با اصلاح تغذیه!

مطلب پیشنهادی

مشاوره خانواده، مشاوره ازدواج، زوج درمانی با دکتر روانشناس پروانه صفایی مقدم

باتوجه به درخواست‌های مکرر کاربران، وب سایت جدید دکتر پروانه صفایی مقدم به آدرس   …