محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

[ad_1]

 garden3 landscaping1 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

محوطه سازی باغ

محوطه سازی باغ + ایده های جذاب

همانطور که می دانید برای داشتن یک باغ زیبا و سرسبز باید یک سری نکات را رعایت کنید. حتی برای محوطه سازی باغ، با یک طراح و … مشورت کنید و ایده های خود را بیان کنید تا بتوانید با کمترین هزینه بهترین محوطه سازی را انجام بدهید. در ادامه با ما باشید.

چگونه می توان یک باغ را با منظره ای زیبا طراحی کرد؟

به منظور درک نحوه منظره سازی یک باغ، باید معنای واقعی آن را بفهمیم.

“طراحی منظره فقط نسخه بیرونی طراحی داخلی است – البته با مواد کاملاً متفاوت.” “محوطه سازی باغ اشاره به هر تغییری دارد که شما در فضای بیرونی باغ خود ایجاد می کنید – از ایجاد گیاه های جدید تا ساخت دیوار یا تراس و حتی تزیین آن ها.”

طراحی باغ می تواند به معنای هر چیزی باشد که با فضای بیرونی شما ارتباط دارد. طراحان با درک اولیه از نرم افزار معماری (CAD) تقریباً هر چیزی را که می خواهند برای مشتری ایجاد کنند ترسیم می کنند مانند : امکانات آبی، برجسته نشان دادن دیوارها، مسیرها و جاده سازی، طرح های روشنایی، علفزارها، باغات، آشپزخانه های فضای باز و غیره.”

بهتر است محوطه سازی چه طراحی منزل و دیوار و .. و چه طراحی و تزیین گل و گیاه و … با اصول و برنامه و با طراحی انجام شوند. زمانی که طرح مورد نظر را انتخاب کردید از پیمانکاران محوطه سازی کمک بگیرید. تا ایده ها را به واقعیت تبدیل کنند. انتخاب و استفاده از گیاه مناسب و تزیین ها و طراحی های مناسب، نور مناسب و … همه ی اینها، مهارت هایی هستند که یک طراح باید داشته باشد و آن محیط را به یک باغ زیبا تبدیل می کند.

“اکثر طراحان خوب می توانند هر دو کار را انجام دهند – شما نه تنها در مورد گیاهان بلکه در مورد مواد ، شیوه های ساخت و ساز، هزینه ها، زنجیره های تأمین به مقدار باورنکردنی دانش، احتیاج دارید و این دانش است که به یک طراح کمک می کند تا به مشتری کمک کند از باغ خود بیشترین بهره را با کمترین هزینه ببرد.”

طرف دیگر طراحی باغ البته کاشت است. و گرچه به نظر واضح می رسد که بسیار آسان است و اگر نمی دانید چه کاری انجام می دهید می تواند هزینه زیادی برای شما داشته باشد. یک طراح توضیح می دهد: “گیاهان مختلف در شرایط مختلف از یک باغ به باغ دیگر دیگر رشد می کنند .” “سلامت خاک برای این امر نیز بسیار مهم است و درک این موضوع به تنهایی باعث می شود طراح باغ در هنگام برنامه ریزی فضای بیرونی خود در مورد این موضوع کمک می کند. چگونه فضاها را بچینیم، چه چیزهایی در کنار هم رشد خوبی دارند، کدام گیاه با سبک زندگی مشتری مناسب است (به عنوان مثال گیاهانی که به نگهداری کمتری نیاز دارند) – اینها همه عواملی است که یک طراح نیز درباره آنها فکر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:  شیک ترین مدل جا گلدانی

باغ شما به چه مواد محوطه سازی احتیاج دارد؟

garden3 landscaping2 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

وسایلی را برای محوطه سازی باغ احتیاج دارید که باید آن ها را فراهم کنید

مواد خود را با دقت انتخاب کنید و مقدار و شرایط را هنگام تحویل بررسی کنید.

مواد معمول محوطه سازی عبارتند از:

آجر

تخته و الوار

سنگفرش و بلوک گذاری

مصالح و ماسه (بررسی کنید که آیا مواد شیمیایی موجود برای استفاده در باغبانی مناسب است)

بتن ، ملات و رندر

پارچه و محوطه سازی ضد رطوبت

رنگهای خارجی و اتمام

باید حذف زباله را در نظر بگیرید. شما باید حتما زباله ها را از باغ خود دور کنید. هرگز زباله ای داخل باغ قرار ندهید.

هر پروژه ساختمانی شامل یک درجه آشفتگی مناسب است، بنابراین برای هموار کردن مسیر برنامه ریزی دقیق داشته باشید.

چگونه با همسایگان خود به مشکل برخورد نکنید؟

در هنگام نصب نرده ها و دیوارها، همسایگان را در هر مرحله مطلع کرده و مرزها را دوباره بررسی کنید. در مواردی که خطوط تقسیم مشترک است، باید کتباً اجازه آنها را بگیرید.

garden3 landscaping3 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

کشیدن دیوار و حصار و یا نرده باید از همسایه ی خود اجازه ی کتبی بگیرید

چگونه می توان از زباله های سخت محوطه سازی خلاص شد؟

اگر دسترسی ندارید، در صورت عمومی بودن منطقه از همسایگان سوال کنید یا به شورای محلی مراجعه کنید. برای مقادیر زیادی خاک، آوار و گیاهان یک کارگر را استخدام کنید. برای قرار دادن سنگ و آجر و آوارها در جاده های عمومی به مجوز نیاز دارید. برای این کار به شورای محلی خود مراجعه کنید. محیط بان شما می تواند این را برای شما سازماندهی کند.

در این مرحله شما باید درک کرده باشید که ایده های شما در زمینه محوطه سازی یک کار عملی و زیاد است یا یک تعمیر اساسی است که به مهارت و نیروی یک طراح منظره حرفه ای یا تازه کار نیاز دارد که می تواند کار را برای شما انجام دهد.

garden3 landscaping4 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

وسایل اضافی و زباله های ساختمان سازی را از باغ خارج کنید

چگونه می توانید یک باغ را در مسیر DIY چشم انداز کنید؟

اگر خودتان درگیر این شغل هستید و یا می خواهید خودتان این کار را انجام بدهید، کتابها، راهنماهای آنلاین یا حتی دوره های کوتاه ساخت برای کمک به شما وجود دارد. تهیه بیشتر مصالح ساختمانی (ذکر شده در بالا) از مراکز باغ و مغازه های مصالح ساختمان فروشی آسان است. اگر قرار است مواد تحویل و ذخیره شود، از نقاط دسترسی به باغ خود غافل نشوید.

بیشتر بخوانید:  مدل های کیف پیک نیک

همچنین به اجاره ماشین آلات توجه کنید – برای تهیه زمین ممکن است به یک مخلوط کن سیمان یا حتی یک حفار نیاز داشته باشید. مواد نمای خارجی متفاوت است و باید با توجه به نمای ساختمان و باغ تهیه شوند؛ این مواد مانند آجر، بلوک، تخته، الوار یک خطی هستند و در هنگام ساخت در امتداد خطوط مستقیم ساده تر و مقرون به صرفه هستند. اگر طرح شما منحنی است، از مواد انعطاف پذیرتر مانند سنگ ریزه، بتن ریخته شده یا تکنیک های سنگ خشک استفاده کنید.

آیا برای محوطه سازی باغ به مجوزهای برنامه ریزی نیاز دارید؟

محدودیت های برنامه ریزی از منطقه ای به حوزه دیگر بسیار متفاوت است. اگر می خواهید بیش از 1 متر در جاده و 2 متر در جاهای دیگر دیوار بسازید، یا سنگفرش های نفوذ ناپذیری را در یک باغچه جلوی بنا بگذارید، معمولاً پاسخ مثبت است. برای ساختمان های ذکر شده و در مناطق حفاظت، ممکن است برای حذف و نصب محوطه سازی سخت نیاز به مجوز داشته باشید. برای هر کس دیگری، ساختمانهای فرعی با ارتفاع حداکثر 2.5 متر در کنار خانه مجاز هستند و ساختمان های 4 متری و بلندتر باید 2 متر با خانه فاصله داشته باشند. عرشه و ساختمان های فرعی نباید بیش از 50 درصد باغ را اشغال کنند. البته این قانون در هر مکانی متفاوت است.

قبل از شروع کار، با بخش برنامه ریزی شورای محلی خود مشورت کنید، مخصوصاً اگر در نزدیکی منطقه حفاظت شده زندگی می کنید. اگر مجوز لازم باشد، قبل از شروع کار آن را حتما دریافت کنید.

محوطه سازی باغ من چه مدت طول می کشد؟

این به نوع پروژه بستگی دارد. اگر بودجه دارید و از افراد متخصص استفاده می کنید، آنها به شما یک جدول زمانی و برنامه کاری دقیق را در نقل قول خود ارائه می دهند. کار مرحله ای می تواند به گردش پول کمک کند. در صورت امکان در ماه های زمستان، ابتدا باید فضای سبز را به پایان برسانید تا باغ برای کاشت در بهار آماده شود. دیوار یا پاسیو را در دمای زیر 3 درجه نسازید زیرا یخ زدگی باعث ضعف بتن و ملات جدید می شود.

garden3 landscaping5 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

مدت زمان محوطه سازی باغ یا بازسازی آن را باید از افراد متخصص آن بپرسید

کدام گیاهان را انتخاب کنم؟

یکی از ساده ترین راه ها برای تغییر شکل فضای بیرونی شما، چه یک باغ شهری یا یک باغ روستایی، سرمایه گذاری در یک طرح مبتنی بر گیاهان شماست. انتخاب خوبی از گل، درخت و بوته باعث ماندگاری و باعث لذت بردن در تمام طول سال می شود. بهتر است قبل از انتخاب گل و گیاهان محیط باغ خود را از نظر خاک، و آفتاب و سایه بررسی کنید.

بیشتر بخوانید:  رنگ سیسمونی پسرانه

تحقیقات بیشتری را با مطالعه ی کتاب هایی در مورد باغ و گل و گیاهان و … و مشاوره ای با کارشناسان و متخصصان کشاورزی انجام بدهید. گلها و گیاهان گلدان گزینه بسیار خوبی برای اضافه کردن رنگ و لعاب به باغ است و به معنای متحرک بودن این است که می توانید در هنگام ایجاد روحیه، طرح خود را تغییر دهید. حتماً آنها را به طور منظم با زهکشی زیاد و آب بکارید.

تا اینجا مقداری از طرح های فضای باغ با پوشش گیاهان کامل شده است. از مواد مورد استفاده دیگر – مانند سنگفرش و سنگدانه ها گرفته تا تزئینات و لبه های تزئینی، به بافت، ظاهر و ساختار باغ می افزاید و چشم انداز زیبایی را برای باغ شما ایجاد می کند.

garden3 landscaping6 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

گل و گیاهانی که مناسب با آب و هوا و خاک باغ شما باشد انتخاب کنید

نکاتی برای محوطه سازی باغ و یا تغییر محوطه دادن باغ:

از دیگر باغ ها و یا تصاویری از یک باغ دیگر ایده بگیرید.

 قسمت های پله و شیب باغ ها را می توانید به وسیله ی چمن بپوشانید، این به زیبایی باغ شما می افزاید.

 راه ها و جاده های باغ را صاف کنید. این کار نه تنها به زیبایی باغ شما می افزاید بلکه راه رفتن و قدم زدن در باغ راحت و لذت بخش می شود.

 قسمتی از باغ را میز و صندلی قرار بدهید و آنجا را به یک حریم خصوصی تبدیل کنید. در آن فضا می توانید برای مشورت و حرف های خصوصی استفاده کنید.

 در فضاهای خالی باغ حتما گل و گیاه بکارید تا به زیبایی باغ شما اضافه کند و آن را به یک فضای دلنشین تبدیل کند.

 سعی کنید قسمت هایی را سایه دار کنید. (چه از سایه ی درختان استفاده کنید و چه از سایبان استفاده کنید) این قسمت های باغ را می توانید مکانی برای استراحت و لذت بردن از آن فضا و مکانی برای آرامش آماده کنید. می توانید در آنجا از تخت، صندلی و حتی آبنما و … هم استفاده کنید.

 یک طرح ساده را انتخاب کنید و به جزئیات آن بپزدازید. این کار هزینه های شما را پایین می آورد.

garden3 landscaping7 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

محیطی را برای خلوت کردن آماده کنید

garden3 landscaping8 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

از چمن برای پله ها و شیب باغ خود استفاده کنید

garden3 landscaping9 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

جاده های باغ را صاف کنید

garden3 landscaping10 محوطه سازی باغ چگونه انجام می شود؟

از محیط های سایه دار استفاده کنید.

 

منبع: بیتوته

[ad_2]

مطلب پیشنهادی

زیباترین مدل های انگشتر یاقوت زنانه

[ad_1] مدل انگشتر یاقوت عکس های مدل انگشتر یاقوت زنانه یاقوت نوع سرخ رنگ و …