قفل رمزی درب چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل رمزی درب سال‌هاست به عنوان یک ایمن کننده در منازل، ادارات، دفاتر کاری، ساختمان‌های تجاری، تاسیسات و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین آن را نمی‌توان یک تکنولوژی جدید معرفی کرد اما در ایران هنوز افراد زیادی با آن آشنا نیستند. قفل رمزی به نوعی از قفل هوشمند گفته می‌شود که صفحه کلیدی رمزدار دارد که برای عبور از آن باید رمز ورود یا پسورد را وارد کرد. در بازار انواع مختلفی از قفل دیجیتال وجود دارد اما این نوع قفل در میان آنها از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در ادامه به دلیل این مسئله می‌پردازیم.

trgvkm5pngj509yuj54o8yjh5o4tuvjh ov5ihtvo35ijthio5jti4j 300x300 قفل رمزی درب چیست و چه کاربردی دارد؟

قفل رمزی چیست؟

در قفل رمزی به جای کلید از ورود رمز برای باز شدن درب استفاده می‌شود. این رمز توسط یک صفحه عددی مشابه آنچه در ماشین حساب قرار دارد توسط شما وارد می‌شود و در نهایت به فضای بعد از درب دسترسی پیدا می‌کنید. انواع این قفل ممکن است لمسی یا دکمه ای باشند. برخی از این قفل‌ها به برق ساختمان متصل می‌شوند و برخی دیگر به باتری برای تامین نیرو احتیاج دارند. نکته مثبت این قفل‌ها این است که در صورت وارد کردن رمز صحیح درب را باز می‌کنند و در صورت واردن کردن رمز نادرست به کاربر اصلی هشدار می‌دهند. کد وارد شده به قفل معمولا چهار یا شش رقمی است و در صورتی که شما کد را به صورت نادرست وارد کنید بعد از چند بار دیگر اجازه تلاش مجدد داده نمی‌شود. از این رو ویژگی‌های امنیتی قدرتمند این قفل باعث می‌شود کاربرد خود را تا سال‌ها حفظ کنند.

همچنین قفل رمزی به کاربران اجازه می‌دهد رمز خود را عوض کنند؛ این ویژگی موجب می‌شود برای تعویض رمز نیاز نداشته باشید که کل قفل را عوض کنید. تعویض رمز این قفل‌ها به اندازه عوض کردن رمز گوشی هوشمندتان وقت می‌برد و هیچ محدودیتی در مورد تغییر چندباره رمز ندارد. این قفل‌ها معمولا از باتری‌های استاندارد قلمی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کنند. توصیه می‌کنیم در صورتی که از قفل رمزی استفاده می‌کندی به صورت دوره‌ای باتری‌های آن را تعویض کنید تا دچار خاموشی و از دست رفتن قفل نشوید.

انواع قفل رمزی

بیشتر بخوانید:  ازدواج روی پل برای فرار از محدودیت های کرونایی/ تصاویر

به طور کُلی قفل‌های رمزی  نیازی به استفاده از کلید ندارند و تنها با وارد کردن رمز باز می‌شوند. اما این قفل‌ها در دو نوع صفحه کلید لمسی و صفحه کلید دکمه‌ای موجود هستند که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

قفل صفحه کلید دکمه‌ای

این قفل کمتر به‌روز است و دکمه‌دار بودن صفحه آن، باعث تمایز می‌شود. دکمه‌های این قفل برجسته بوده و برای درب‌های کلاسیک بسیار مناسب است. نکته منفی این قفل ها احتمال خراب شدن دکمه‌ها یا پاک شدن عدد روی آنها در اثر زمان است. همچنین ممکن است رنگ یا ظاهر این قفل‌ها در اثر زمان تغییر پیدا کند و پاک شدن برخی رقم‌ها راهی برای شناسایی رمز شما باشد.

قفل رمزی کلید لمسی

این قفل مثل گوشی موبایل عمل می‌کند و دقیقا مثل رمز موبایل کاربردی است. کارکرد این نوع قفل به گونه‌ای است که با نزدیک شدن به قفل صفحه آن نمایان می‌شود و شما می‌توانید رمز را وارد کنید. مزیت این نوع از قفل این است که دکمه‌های آن در بلند مدت خراب نمی‌شود و رنگ پریدگی آن موجب مشخص شدن رمز نمی‌شود. همچنین این قفل مدرن‌تر و زیباتر از مدل قبلی به نظر می‌رسد و جلوه امنیتی ساختمان شما را بیشتر می‌کند. البته صفحه کلید قفل رمزی لمسی می‌تواند متفاوت باشد؛ به طوری که برخی از آنها فقط شامل عدد هستند، برخی دکمه‌های حروف را هم شامل می‌شوند و برخی دکمه‌های اضافی هم دارند.

rtg.kmrjgoie5jv4iojhgo54ijgie5k nnchihoih5iogj4rolgfjrm 300x300 قفل رمزی درب چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای قفل رمزی

قفل‌ رمزی الکترونیکی نسبت به قفل‌های سنتی یا مکانیکی مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

استفاده آسان

بهترین مزیت این قفل‌ها استفاده آسان آنهاست که ضرورت وجود یک دسته کلید بزرگ در جیب را از بین می‌برد. کلید فیزیکی ممکن است گم شود و یا در دسترس تمام کاربران منزل نباشد؛ ضمنا کلیدهای قدیمی امنیت خوبی هم ندارند و به راحتی ممکن است نمونه تقلبی آنها ساخته شود. بنابراین شما با استفاده از یک رمز عبور مختص به خود می‌توانید از درب عبور کنید و حتی راه‌حل‌هایی نیز برای زمانی که رمز را فراموش کنید وجود دارد. با این نوع از قفل نگرانی شما به حداقل می‌رسد.

امنیت بی‌همتا

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

قفل‌های رمزی نسبت به سایر قفل‌ها از لحاظ سخت افزاری قدرتمندتر هستند؛ به طوری که اساساً از مکانیسم سیلندر استفاده نمی‌کنند و نمی‌توان به راحتی آنها را باز کرد. این مسئله به شما کمک می‌کند تنها به وسیله وارد کردن رمز بتوانید قفل را باز کنید و امنیت داخلی بیش از پیش حفظ شود. این در حالی است که برای باز کردن قفل مکانیکی تنها کافی است قفل را بشکنند.

استحکام و دوام بالا

کلیدها و قفل‌های سنتی به مرور زمان کارایی خود را از دست می‌دهند و این موضوع علاوه بر زیبایی، بر امنیت محیط داخلی هم موثر است. اما قفل رمزی به خصوص قفل‌های لمسی دوام بسیار بالایی دارند. همچنین هر زمان که بخواهید رمز را عوض کنید در کمتر از 30 ثانیه می‌توانید این کار را انجام بدهید و نیازی به تعویض قفل نیست. البته برای اینکه قفل شما امنیت و استحکام کافی داشته باشد شما باید آن را از یک فروشگاه معتبر و با یک برند مناسب خریداری کنید.

نصب و استفاده آسان

بسیاری از افراد ممکن است فکر کنند که قفل الکترونیکی نصب پیچیده‌ای دارد و برای اینکار باید تغییرات زیادی در منزل یا محل کار خود ایجاد کنند. اما این موضوع کاملا غلط است و قفل دیجیتال به راحتی مانند یک قفل مکانیکی بر روی درب بسته می‌شود و نیازی به تغییر اساسی در ساختمان ندارد.

امکان ادغام با سیستم‌های امنیتی

از قفل رمزی می‌توان به عنوان بخشی از یک سیستم امنیتی پیچیده استفاده کرد. به طوری که شما به راحتی می‌توانید در تمام ساعات شبانه روز تردد از یک درب خاص را کنترل کنید. هر کسی با رمز اختصاصی خود  از درب عبور می‌کند و شما می‌توانید افراد وارد یا خارج شده از محل کارتان را مدیریت کنید. علاوه بر این می‌توانید در ساعات یا روزهای خاصی عبور از ساختمان را محدود کنید و به طور کُلی قفل را تا حدی که می‌خواهید سفارشی سازی کنید.

قفل رمزی در چه مکان‌هایی کاربرد دارد؟

قفل رمزی را به طور کُلی می‌توان برای باز و بسته کردن هر نوع درب استفاده کرد اما معمولاً در مکان های زیر بیشتر از آن استفاده می‌کنند:

  • آپارتمان
  • ویلا
  • هتل
  • فروشگاه
  • دفاتر تجاری یا کاری
  • محیط اداره
  • تاسیسات
  • محیط درمانی
  • مراکز امنیتی
  • و …
بیشتر بخوانید:  چرا باید خودرو اجاره کنیم ؟

راهنمای خرید دستگیره درب ورودی

دستگیره درب ورودی یکی از مهم‌ترین یراق آلات درب است و همانطور که از نامش پیداست، فقط برای درب ورودی کاربرد دارد. این دستگیره از لحاظ امنیت و زیبایی اهمیت زیادی دارد. دستگیره درب ورودی که معمولا با نام pull hand نیز شناخته می‌شوند، معمولا یک طرف ثابت دارد و در سمت داخل به زبانه قفل وصل است و در واقع فقط از داخل باز می‌شود. همچنین می‌توانید یک سیلندر یا مغزی نیز به ان متصل کنید.

یکی از نکات مهمی که باید در هنگام خرید دستگیره درب ورودی به آن توجه کنید جهت باز شدن درب است. دستگیره‌ها هم در نوع راست بازشو و هم در نوع چپ بازشو موجودند. این دستگیره‌ها در انواع مختلف و با جنس‌های مختلفی در بازار موجودند و شما باید محکم‌ترین محصولات را در زیباترین نوع خود تهیه کنید؛ به طوری که با دکوراسیون و خود درب شما نیز هماهنگ باشد. شما عزیزان می‌توانید باب بازدید از سایت آریا یراق صنعت، از بهترین دستگیره‌های درب ورودی و سایر یراق آلات مورد نیاز دیدن نمایید و بادوام‌ترین محصولات را با کمترین قیمت تهیه کنید.

rtvogkmtp 5j09vgu590nug95hg583oghriuhgi4urh4vfg4oijf 300x217 قفل رمزی درب چیست و چه کاربردی دارد؟

درباره htnprime

برند htnprime با تولید و عرضه انواع یراق آلات منزل و ساختمان کار شما را بیش از پیش راحت می‌کند. به طوری که برای تهیه این یراق لازم نیست به بازار بروید و سردرگم شوید؛ تنها کافی است به سایت htnprime مراجعه کنید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ این محصول در اسرع وقت در دسترس شما قرار می‌گیرد و خود شرکت آن را تضمین کیفیت می‌کند. انواع یراق کابینت، یراق آلات درب، قفل و … را به راحتی می‌توانید از طریق سایت شرکت آریا یراق صنعت تهیه کنید.

شرکت آریا یراق همواره سعی کرده با ارائه بهترین محصولات خارجی و داخلی با نازل‌ترین قیمت، اعتبار خود را نزد مشتریان حفظ کند. توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت htnprime مراجعه کنید یا از طریق شماره تماس شرکت با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید.

مطلب پیشنهادی

راهکارهای عملی برای انتخاب هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی ، اقلام و محصولاتی هستند که در نمایشگاه‌ها، رویدادها، نشست‌ها یا فعالیت‌های …