تخریب بتن فقط با چند ابزار ساده توسط تهران تخریب

سطوح بتنی به خاطر مقاومت بالا در صنعت ساختمان بسیار مورد استفاده قرار می‌ گیرند. از این رو برای تخریب بتن در مواقعی که این سطوح فرسوده شده و یا تغییر کاربری محل لازم می‌باشد، نیاز به از ابزارهای مخصوص مانند اجاره هیلتی سبک، کرایه بتن کن یا چکش تخریب بتن خواهید داشت. همچنین ممکن است گاهی اوقات بتن ریزی یک نقطه دچار اشتباه شود و یا قسمتی از بتن آسیب دیده باشد که باید آن نقطه تخریب گردد و دوباره بتن ریزی آن اجرا گردد. در این شرایط برای تخریب بتن از ابزارهای مختلف استفاده می‌شود که هر کدام قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند.

sfoplvfm0iogj3950og3o5gjeopko 300x176 تخریب بتن فقط با چند ابزار ساده توسط تهران تخریب

در ادامه این مطلب قصد داریم تخریب بتن فقط با چند ابزار ساده را بررسی کنیم. اگر قصد تخریب بتن را دارید، می‌توانید به مجموعه تهران تخریب که به عنوان بزرگترین مجموعه اجاره هیلتی سبک ، سنگین و دیگر ابزارهای مورد نیاز برای تخریب بتن شناخته می شود، مراجعه کنید.

تخریب بتن و روش های آن

بتن به عنوان یکی از مواد اصلی در صنعت ساختمان سازی شناخته می‌ شود که به دلیل مقاومت بالا به راحتی دچار شکستگی و تخریب نمی‌ گردد. اما به مرور زمان و در اثر عوامل مختلف سطوح بتنی نیز دچار فرسودگی می‌ شوند و نیاز به تخریب و جایگزین نمودن بتن جدید دارند. در اکثر مواقع تعمیر سطوح بتنی برای رفع مشکل آنها وقت و هزینه زیادی را نیاز دارد و منطقی نیست، در این صورت تخریب بتن صورت می‌گیرد. از تخریب بتن برای تغییر کاربری و ساختن سازه‌ای جدید در محل ساختمان‌های قدیمی نیز استفاده می‌گردد.

روش‌های مختلفی مانند برش دادن، تراشیدن، ضربه زدن، خرد کردن، منفجر کردن و ترک دادن برای خراب نمودن بتن‌های قدیمی و یا آسیب دیده وجود دارند که با توجه به شرایط و عوامل مختلف باید یکی از آنها را انتخاب نمود. انتخاب هر کدام از این روش ها نیازمند استفاده از ابزارهای مخصوص است که در ادامه با آنها آشنا می شویم.

بیشتر بخوانید:  بهترین نژاد های سگ برای هر فردی

ابزارهای تخریب بتن

برای تخریب بتن می‌توان از ابزارهای مختلفی استفاده نمود که برخی از آنها ساختار و کارکرد ساده و راحتی دارند. از مهمترین ابزار تخریب بتن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

1- پتک

ابتدایی‌ترین وسیله و ابزار برای تخریب بتن که به ذهن هر کسی می‌رسد پتک است. پتک نوعی چکش سنگین می‌باشد که از مقاومت بالایی در برابر ضربه برخوردار است و می‌تواند نیروی بیشتری را به سطوح مختلف مانند بتن وارد کند. البته استفاده از پتک برای خرد کردن بتن بسیار سخت و پر زحمت می‌باشد و معمولا برای تخریب سطوحی با بتن قطر کم کاربرد دارد.

2- چکش تخریب بتن

زمانی که قطر بتن مورد نظر ما برای تخریب بیشتر از 7 سانتی متر باشد و نتوان با پتک آن را خراب کرد باید از ابزار قدرتمندتری استفاده کنیم. چکش تخریب بتن یا هیلتی ابزار و وسیله‌ ای است که با حرکت سریع و قدرت بالاتری کار تخریب بتن را انجام می‌ دهد. چکش تخریب مته‌ ای سر تیز دارد که وقتی شروع به کار می‌کند با زدن ضربه‌ های متوالی قوی باعث تخریب بتن می‌ شود.

3- بتن کن

گاهی اوقات ما نیاز داریم سطوح غیر همسطح و غیر صاف بتنی را تخریب کنیم که با ابزارهای چکش تخریب و پتک این امکان وجود ندارد. در این مواقع می‌ توانیم از ابزاری به نام بتن کن استفاده کنیم. این وسیله به گونه‌ ای طراحی شده است که دقت و کنترل بالاتری دارد و برای کندن و خراب کردن سطوح بتنی خاص مانند گوشه پنجره‌ ها، مکان‌ های زاویه دار، فضاهای باریک و کوچک بسیار مناسب است.

بیشتر بخوانید:  مشاوره حقوقی با وکیل آنلاین

این ابزار سبک است و برای شکستن بتن سطوح عمودی و افقی با ضخامت کم کاربرد دارد. نمی‌ توان با آن سطوح بتنی بسیار ضخیم را تخریب نمود. بتن کن به صورت برقی، پنوماتیک یا هیدرولیکی تولید می‌ شود و معمولاً بین ۱۰ تا ۶۰ کیلوگرم وزن دارد. هر چقدر وزن بتن کن سنگین‌ تر باشد، از قدرت بیشتری برخوردار است. برخی از این چکش‌ ها دارای دسته دوم برای گرفتن هستند که این امر به اپراتورها اجازه می‌ دهد وزن ابزار را کنترل کرده و عملکرد خرد کردن را در زوایای مختلف انجام دهند.

opetivg5498yu98v45u954uotj 300x200 تخریب بتن فقط با چند ابزار ساده توسط تهران تخریب

4- دستگاه کرگیری

کرگیری یا مغزه‌ گیر یکی دیگر از ابزارهای تخریب بتن محسوب می‌ شود که می توان از آن برای خراب کردن مقاطع سطوح بتنی استفاده کرد. با این دستگاه می‌ توان بتن را سوراخ نمود و قسمتی از آن را برش داد و سپس تخریب کلی را آغاز کرد. این دستگاه به صورت بنزینی، الکتریکی و هیدرولیکی در بازار موجود است.

5- سنگ شکن

سنگ شکن‌ های بتنی هیدرولیک دیگر ابزارهایی هستند که می‌ توان از آن برای تخریب بتن استفاده نمود. این ابزار که به صورت هیدرولیک، الکتریکی و یا پنوماتیک تغذیه می‌ شود، دارای دو مدل اولیه و ثانویه می‌ باشد. مدل اولیه سنگ شکن به صورت عمود بر زمین کار می‌ کند و دارای دسته T شکل است. از سنگ شکن‌ های ثانویه برای تخریب بتن به صورت کنترل شده استفاده می‌ گردد. این ابزار بتن را به قطعات کوچک قابل کنترل و بازیافت تبدیل می‌ کند و برای جداسازی آرماتور از بتن بسیار کاربردی است.

بیشتر بخوانید:  تور تابستانی گرجستان 1401 در لحظه آخر

سنگ شکن‌ ها دارای مدل‌ های مختلف با وزن‌ های متفاوتی هستند. از سنگ شکن‌ های 80 تا 100 کیلوگرمی برای خرد کردن سطوح بتنی با عمق جزئی و از مدل‌ های سنگین‌ تر این ابزار برای تخریب بتن‌ های بسیار ضخیم و پروژه‌ های سنگین استفاده می‌ گردد.

6- اسپلیتر هیدرولیک

این وسیله کار شکستن بتن را با کمترین سر و صدا انجام می‌ دهد. برای استفاده از این ابزار ابتدا سوراخ‌ هایی را در بتن با مته‌ های مخصوص ایجاد می‌ کنند و سپس میله‌ های اسپلیتر را وارد این سوراخ‌ ها می‌ کنند. نحوه عملکرد این دستگاه به این صورت است که توسط پیستون مخصوصی یک فشار و نیرویی از طریق میله‌ ها به داخل بتن وارد می‌ شود که باعث ترک خوردن و شکاف برداشتن سطح بتنی می‌ گردد. با استفاده از این ابزار هیچ ضربه‌ ای وارد نمی‌ گردد و سر و صدایی ایجاد نمی‌ شود.

این دستگاه نیز دارای مدل‌ های مختلف با ابعاد و اندازه‌ های متفاوت است که هر کدام برای تخریب کنترل شده سطح بتنی مخصوصی کاربرد دارد. مدل‌ های سنگین‌ تر و بزرگتر نیروی بیشتری دارند و از کمپرسور هوا تغذیه می‌ کنند.

vtj548y9bu958 o54jg تخریب بتن فقط با چند ابزار ساده توسط تهران تخریب

تخریب بتن با توجه به قطر و ضخامت بتن، علت تخریب، میزان فرسودگی و آسیب بتن و … با روش‌ ها و ابزارهای متفاوتی صورت می‌ گیرد. شما می‌ توانید برای کرایه بتن کن و دیگر ابزارهای لازم جهت خراب کردن سطوح بتنی و همچنین قیمت کرگیری به مجموعه تهران تخریب به آدرس سایت tehrantakhrib.com مراجعه کنید و از خدمات آن بهره ببرید.

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ۱۰ نوع شام رژیمی جدید

شام چی بخوریم؟ جواب به این سوال به اندازه کافی سخت هست، اما وقتی بخواهید …