بیشترین مواردی که باعث ابتلا به کرونا شده است

eovjmpgpogjvp5gjeptogtpocjohjojeogj 300x200 بیشترین مواردی که باعث ابتلا به کرونا شده است

ویروس کرونا از طریق تنفس هوای آلوده به ویروس می تواند ما را درگیر و بیمار کند. همچنین از طریق تماس با سطوح آلوده نیز می تواند جابجا شود و باعث ابتلای فرد به ویروس شود. همه می دانیم که انجام چه کارهایی می تواند خطر را کاهش دهد. اما گاها فراموش می کنیم و دانسته و یا نادانسته گرفتار می شویم. موارد زیر جزو بیشترین عوامل ابتلا هستند.

جدی نگرفتن موضوع

خیلی وقت ها فکر می کنیم که درد و بیماری تنها برای دیگران است. باور این که خود ما یا عزیزانمان درگیر شوند گاها سخت و ناممکن است. اما هر روز شاهد این هستیم که افراد زیادی به خاطر کرونا جانشان را از دست می دهند. جدی نگرفتن خطر کرونا باعث می شود راه نفوذ آن بازتر شود. اگر شما خطر را برای همسایه می دانید احتمالا پروتکل ها را نیز یکی درمیان رعایت می کنید. پس خطر برای شما دوچندان می شود. وقتی با افراد مبتلا صحبت می شود می گویند هرگز فکر این که به این حد بیمار شویم و درگیر ویروس شویم را نمی کردیم. آمار تاسف برانگیز و بسیار ناراحت کننده ای که هر روزه از مبتلایان و جان باختگان اعلام می شود خطر را یادآوری می کند.

عدم استفاده از ماسک در محل کار

اگر فکر می کنید تنها در خیابان و از غریبه ها مبتلا می شوید سخت در اشتباه هستید. افرادی که نزدیک به شما هستند بیشترین خطر را برای شما دارند. متاسفانه در پیک اخیر شاهد ابتلای دسته جمعی افرادی بوده ایم که با هم کار می کرده اند یا با هم در یک میهمانی حضور داشته اند. گاها دیده می شود که افرادی هستند که در محل کارشان و در حضور همکارانشان ماسک نمی زنند و تنها اگر فردی غریبه نزد آنها بیاید پروتکل ها را رعایت می کنند. متاسفانه خطر انتقال ویروس در چنین جمع هایی چندین برابر می شود.

بیشتر بخوانید:  از عفونت واژن و علائم آن چه می دانید؟

استفاده کردن ماسک بیش از حد مجاز

هر ماسکی را باید مدتی مشخص استفاده کرد. این مدت مجاز در مورد ماسکهای سه لایه در حدود سه ساعت است. برای ماسک سه بعدی چندلایه نیز مدتی در حدود یک تا دو روز ذکر شده است. هرگز نباید بیش از حد یک ماسک استفاده کرد. چرا که ماسک مستهلک شده هیچ کمکی به ما برای پیش گیری از ویروس نمی کند. پس دقت کنید که ماسک خود را به موقع عوض کنید.

ckmrto35tjn59tujt359oyu5489ct45y89ty93854ut 300x125 بیشترین مواردی که باعث ابتلا به کرونا شده است

عدم ایجاد تهویه محیطی مناسب

هنگامی که در محیطی قرار بگیریم که به جز ما افراد زیادی حضور داشته باشند خطر ابتلا به کرونا بسیار زیادتر می شود. اگر در این محیط فاصله ها نیز کم باشد و تهویه محیطی نیز به خوبی نباشد خطر دوچندان می شود. به طور مثال هنگام حضور در فروشگاه های سربسته باید پروتکل ها را خیلی جدی رعایت کنیم. حضور در چنین محیط هایی باید به کمترین حد ممکن برسد. برخی از جاهای پرخطر مترو و اتوبوس هستند. همچنین در محل کار اگر همکاران زیادی داریم یا مراجعه کننده ها زیاد هستند باید تهویه محیطی و جریان هوا به خوبی ایجاد شود.

استفاده از ماسکهای غیر استاندارد

ماسکی که این روزها می توانید استفاده کنید حتما باید دارای لایه ملت بلون باشد. اگر ماسک شما این لایه را ندارد بدانید که خطر در کمین شماست. پس ماسکهای پارچه ای و زینتی دیگر که تنها ظاهری شبیه به یک ماسک دارند و فقط زیبا و جالب هستند انتخاب خوبی نخواهند بود. تنها از ماسکهای پزشکی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:  (تصاویر) ربات‌ها همه جا هستند!

میهمانی های خانوادگی

برگزاری جشن و دورهمی و بازدید از دوستان و آشنایان در فرهنگ ما ایرانی ها سنتی پسندیده است که با انجام آن روحیه مان تازه می شود. اما در این زمان که کرونا بیداد می کند چاره ای جز دوری نداریم. میهمانی های خانوادگی حتی با تعداد کم باعث ابتلای افراد زیادی بوده اند. متاسفانه این روزها شاهد این هستیم که کرونا به صورت خانوادگی و دسته جمعی وارد کار شده است. در یک میهمانی افراد زیادی بوده اند که همه درگیر شده اند. جشن های عروسی زیادی بوده است که پس از آن مراسمی عزا نیز برگزار شده است. همه این ها باید برای ما درس باشد. بعد از کرونا و پایان چرخه انتقال آن فرصت زیادی برای دید و بازدید وجود دارد.

ضدعفونی نکردن میوه و سبزیجات خام

دقت کنید که این روزها همه چیز به ضدعفونی کننده نیاز دارد. حتی میوه ها و سبزی های خامی که می خریم باید به خوبی شسته و عاری از ویروس شوند. برای میوه و سبزی محلول های ضدعفونی کننده مخصوصی وجود دارد که به خوبی ویروس و میکروب های موجود در آن را از بین می برد.

ckmwto9u3v93uno9tfn3f5ft5uo9tfuf594otyj45oyj45 300x125 بیشترین مواردی که باعث ابتلا به کرونا شده است

حضور بیش از حد در جاهای شلوغ

می دانید که کرونا هرجا جمعیت زیادتری وجود داشته باشند بیشتر می شود. پس حضور در جاهای شلوغ باید به حداقل برسد. اگر اتومبیل شخصی دارید پیشنهاد ما این است که به جای مترو و اتوبوس از آن استفاده کنید. همچنین به جای خرید از فروشگاهی شلوغ به صورت اینترنتی خرید کنید. به این صورت خطر از شما دورتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:  زن ۹۸ ساله‌ چینی که استاد کونگ فو است!

پذیرش میهمان

رودرواسی می تواند شما را درگیر کند. پس خجالت را کنار بگذارید. خیلی جدی و اما با لحنی دوستانه به اطرافیان خود بگویید که اصلا نمی توانید در این شرایط پذیرای آنها باشید. زمان مناسبی برای میهمانی نیست. نه به میهمانی بروید و نه میهمانی بگیرید. چه جشن تولد باشد و چه عروسی و چه دیداری دوستانه. همه این ها به یک اندازه خطرناک هستند.

غذا خوردن در محیط عمومی

صرف غذا در رستوران و یا یک جای عمومی را فراموش کنید. هنگام غذا خوردن نمی توانید ماسک داشته باشید. در رستوران و یا مکان عمومی افراد دیگری هم هستند که می توانند در همین زمان هر چند کوتاه شما را درگیر و مبتلا کنند. نه تنها در رستوران و جاهای این چنینی غذا نخورید، بلکه غذاهای بدون بسته بندی و باز که مشکوک هستند را خریداری نکنید.

سفرهای هرچند کوتاه اما خطرناک

بارها گفته شده است که سفر تا چه حد می تواند برای شما خطرناک باشد. اما هستند افرادی که با همه این هشدارها باز هم راهی سفر می شوند. سفرهایی که گاها به آخرین سفر هم تبدیل می شود. با کمی صبر و تحمل و ماندن و خانه این روزها زودتر تمام می شود. با تمام شدن این دوران سخت و پایان چرخه انتقال ویروس، دوران کرونا به آخر می رسد و با خیال راحت می توانیم گشت و گذار کنیم.

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه ۱۰ نوع شام رژیمی جدید

شام چی بخوریم؟ جواب به این سوال به اندازه کافی سخت هست، اما وقتی بخواهید …