اگر غذا شور شد چه کنیم؟

شاید برای همه پیش آمده باشد که چندین کار را با هم انجام بدهند و به علت پرت شدن حواس ادویه های غذا زیاد شده و منجر به شوری آن شود. به غیر از شوری، شیرینی و تندی هم ممکن است اتفاق بیافتد. ممکن ست دور ریختن غذا گزینه ای منناسب به نظر برسد، اما اکنون با افزایش قیمت ها اقتصادی حساب نمی شود. بنابراین می توان با انجام چندین روش غذا را از شوری خارج کرد. به طور کلی نمک برای بدن به مقداری تعیین شده نیاز است و مصرف کم یا زیاد آن موجب بروز مشکلاتی برای بدن می شود. به طور مثال استفاده غذاهای شور منجر به بیماری هایی چون فشار خون و حملات قلبی می شوند و مصرف نکردن ان منجر به اختلال در سیستم عصبی و عضلات می شود. فراموش نشود که فست فودها هم جزو غذاهای شور محسوب می شود.

rcofjrogj5go5jvbk09y4go555jgirjgij 300x169 اگر غذا شور شد چه کنیم؟

روش های از بین بردن  شوری غذا

بهترین راه برای شور نشدن غذاها این است که از قبل به دنبال پیشگیری باشید. مقدار نمکی که می خواهید اضافه کنید را از قبل تعیین کرده و حدالامکان ظرف نمک را بالای غذا نگیرید. برای امتحان طعم غذا حتما بگذارید غذا سرد شود. در مورد برنج می توان آب آن را خالی کرده و آب مجدد افزود. اگر نمک خورشت یا دیگر غذاها زیاد شد می توان بسته به نوع غذا صیفیجات یا سبزیجات به آن اضافه کرد.

بیشتر بخوانید:  نکاتی که باید درباره شارژ کپسول آتش¬نشانی پودر و گاز بدانید

با این 15 ترفند شوری غذایتان را از بین ببرید!

  • افزودن سیب زمینی: آسان ترین راه برای از بین بردن شوری غذا افزودن سیب زمینی است. سیب زمینی پوس کنده را به دو یا چهار قسمت تقسیم کرده و سپس آن را در غذا که در حال جوشیدن می باشد بیاندازید. توجه کنید که آن را در غذا هایی استفاده کنید که طعم غذا را خراب نکند.
  • افزودن نشاسته: می توان به غذاهایی که شور شده اند مواد نشاسته دار مانند پاستا یا برنج افزود تا شوری آنها از بین برود.
  • افزودن آب: برای غذاهایی که خورشتی است یا می توان بر آب آن افزود می توان از این راه استفاده کرد. باید توجه داشت که بعد از افزودن آب و به جوشیدن آن غلطت غذا کم نشود.
  • استفاده از قند: با قرار دادن یک قند در قاشق و داخل بردن آن در قابلمه به طوری که قند حل نشود چند ثانیه صبر کرده و سپس قاشق را از غذا در بیاورید.
  • افزودن تکه نان خشک شده: همانند سیب زمینی می توان چند تکه نان خشک به غذا اضافه کرد و بعد از مدتی آنها در آورد.

rwkcijni4ht3o5jgk58oiyhg iu5 nun 300x200 اگر غذا شور شد چه کنیم؟

  • افزایش مقدار غذا با مواد اولیه: گاهی اوقات از مواد اولیه غذا مقداری اضافه می ماند. در این صورت می توان مقدار غذا را با آنها افزایش داد تا شوری آنها کم شود.
  • شستن مجدد صیفی جات و سبزیجات: در غذاهایی که در آنها سبزیجات یا صیفیجات مانند سیب زمینی و سبزی استفاده می شود، شستن مجدد آنها را می توان راه مناسبی در نظر گرفت.
  • خوردن مخلفات با غذا: می توان در کنار غذاهای شور ترشی و یا سبزجات آبپز استفاده کرد.
  • اسفنج: حتما توجه کنید که از اسفنج بهداشتی استفاده کنید. شاید کمتر کسی این راه را بداند، اما می توان با قرار دادن فقط 10 دقیقه از شوری غذا کم کرد.
  • قاشق نقره: برای زمان هایی که قاشق نقره در اختیار دارید این راه برای کاهش شوری غذا راهی مناسب است.
  • افزودن مواد ترش و اسیدی: برای کاهش شوری می توان از موادی که با نمک خورده می شوند یا شور هستند استفاده کرد. مثلا: کوجه فرنگی، سرکه، ترشی.
  • استفاده از شکر یا عسل: می توان از شکر در کنار مواد ترش و اسیدی استفاده کرد تا ملس بودن طعم غذا حفظ شود.
  • افزودن خامه: هنگام بخار پز کردن غذاها اگر نمک زیاد شد می توان با خامه آنرا سرو کرد تا از طعم شوری آن کاهش داده شود.
  • استفاده از تکه های میوه: برای از بین بردن شوری غذاها می توان به آنها مقداری میوه ماند سیب یا آناناس استفاده کرد.
بیشتر بخوانید:  سرو غذا در کنار گورها، خلاقیت رستوران هندی

به عنوان راه هایی برای پیشگیری از شوری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزودن نمک در چندین مرحله: به علت افزودن موادی در غذا که خود دارای نمک می باشند بهتر است افزودن نمک را به جندین بار تقسیم کنید تا امکان شوری غذا کمتر شود.
  • استفاده نمک دانهه درشت: به علت ریز بودن دانه های اغلب نمک ها استفاده به اندازه از آنها سخت است. می توان از نمک دانه درشت استفاده کرد تا بیشتر از مقدار مورد نیاز نمک استفاده نشود.
  • از تبخیر آب غافل نشوید. بهترین کار افزودن نمک در انتهای غذا می باشد.

به عنوان راهی آخر به یاد داشته باشید که غداهای سرد بیشتر مزه و طعمشان حس می شود، پس غذاهای شور را بیشتر گرم مصرف کنید.

بیشتر بخوانید:  تخریب بتن فقط با چند ابزار ساده توسط تهران تخریب

wcfn9tuvolij9437yjtlyjnuyc5y9u4cyj 300x164 اگر غذا شور شد چه کنیم؟

و در پایان، از علاقه مندان سفر و گردشگری دعوت می کنیم تا از وب سایت رنتی جا بازدید نمایند. در این وب سایت شما می توانید انواع اجاره ویلا با قیمت های مناسب را پیدا کرده و همچنین درباره انواع شهرها، مقاصد گردشگری و ویلاها به مطالب مفیدی دسترسی پیدا کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که ترجیح می دهید بدون تور و به همراه خانواده خود به پیشواز تجربیات جدید بروید، رنتی جا می تواند به شما در یافتن هتل، اقامتگاه و اجاره ویلا (برای مثال اجاره ویلا در شمال) کمک کند.

مطلب پیشنهادی

راهکارهای عملی برای انتخاب هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی

هدایای تبلیغاتی نمایشگاهی ، اقلام و محصولاتی هستند که در نمایشگاه‌ها، رویدادها، نشست‌ها یا فعالیت‌های …